سرمایه گذاری در طلا و سکه به صرفه نیست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص پیش بینی بهای طلا و سکه تا پایان سال گفت: قیمت طلا در بازار داخل تحت تاثیر نوسانات جهانی خواهد بود اما بهای این فلز دچار نوسانات التهابی نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی آرای در خصوص علت نوسانات اخیر بهای طلا و سکه در بازار داخل به سایت طلا اظهار داشت: در بورسهای جهان شاخصهای سهام بعضی کشورها دچار نوسان شد و هفته گذشته ارزش سهام S&P آمریکا کاهش یافت که این امر موجب افزایش تقاضای خرید فیزیکی طلا شد.
وی در ادامه افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بهای اونس طلا در پی رشد خرید فیزیکی با افزایش مواجه گردید و روز پنج شنبه به علت مثبت بودن شاخصهای سهام در آمریکا و تقویت ارزش دلار قیمت طلا کاهش یافت و به حالت اولیه خود بازگشت.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: بهای اونس جهانی طلا امروز با رشد 9 دلاری نسبت به هفته گذشته به 1239 دلار رسیده است.
کشتی آرای همچنین درباره پیش بینی روند آتی بازار طلا و سکه در بازار داخل گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال میلادی است و معمولا در روزهای پایانی سال میلادی نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی رخ می دهد و همین نوسانات به بازار داخل هم منتقل می شود؛ طبیعی است که قیمتها در بازار داخل دچار نوسان شود منتها نوسانات به صورت التهابی و شوک نخواهد بود.
وی در پایان در خصوص سرمایه گذاری روی طلا و سکه در شرایط کنونی تاکید کرد: از نظر اقتصادی سرمایه گذاری روی طلا و سکه در حال حاضر صرفه اقتصادی ندارد و بهتر است سرمایه گذاران به سمت بازارهایی مثل سهام، اوراق مشارکت و بانکها حرکت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =