سپاس, آریا , :چکاوک و سامانه های نوین همراه بانکی رونمایی شد

در مراسم بیستمین سال تاسیس شرکت خدمات انفورماتیک:

پروژه های سپاس, آریا , :چکاوک و سامانه های نوین همراه بانکیدر حوزه خدمات بانکداری الکترونیک با حضور محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم بیستمین سال تاسیس شرکت خدمات انفورماتیک رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک در این مراسم که حکیمی مدیر اداره  نظام های پرداخت بانک مرکزی و مهندس عیدی مراد مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک حضور داشتند از سامانه پرداخت الکترونیکی سیار "سپاس" توسط مهندس سیفی مدیر پروژه رونمایی شد؛ این سامانه به منظور مدیریت تراکنش های تلفن همراه, کیف پول الکترونیکی و سایر فناوری های بانکداری الکترونیکی سیار در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و پیاده سازی شده است.

 سامانه "آریا "که در واقع سامانه بومی سازی شده و جایگزین ساتنا است نیز  با تکیه بر دانش فنی متخصصان شرکت خدمات انفورماتیک و به منظور مدیریت پرداخت ها و وجوه بین بانکی در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی و به اجرا درآمده است.

 از دیگر سامانه های ملی که در این مراسم رونمایی شد سامانه "چکاوک " بود که با راه اندازی آن از نقل و انتقال لاشه چک در شبکه بانکی جلوگیری نموده و اعمال نظارت و کنترل های بانک مرکزی بر روی چک های بین بانکی تسهیل خواهد شد و همچنین امکان مدیریت تسویه حساب بین بانکها را نیز بیش از پیش برای بانک مرکزی فراهم می اورد.

دو پروژه آریا و چکاوک توسط مسئول این دو پروژه در شرکت خدمات انفورماتیک مهندس طباطبایی رونمایی شد.

 سامانه چهارم نیز به فناوری های نوین بانکی مربوط می شد که در این سامانه ها محصولات مبتنی بر فناوری های موبایل و سرویس احراز هویت با امکان تولید رمز یکبار مصرف مربوط می شود.این سامانه نیز با حضور مهندس افسری مسئول پروژه و توسط معاونت نرم افزار رونمایی گردید.

 پیش از مراسم رونمایی احمدی دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به جایگاه ویژه شرکت خدمات انفورماتیک در شکل گیری و تحقق پروژه های بزرگ ملی بر این مهم تاکید نمودند که بسیاری از توانمندی هایی که حاصل شده در بحرانی ترین شرایط تحریمی محقق گردیده و شرکت خدمات انفورماتیک در این راستا به خود باوری رسیده است و امروز نقش مهمی را در راهبری اهداف بلند بانک مرکزی به منظور توسعه بانکداری الکترونیک برعهده دارد؛ وی در پایان بیستمین سال تاسیس شرکت خدمات انفورماتیک را به مدیران و همکاران این شرکت تبریک گفت.

در ادامه سخنان ایشان نیز مهندس سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک ضمن گرامیداشت این مناسبت با اشاره به اینکه سامانه های یاد شده و بسیاری دیگر از اقدامات صورت گرفته  حاصل اعتماد وحمایت دبیرکل بانک مرکزی به مجموعه شرکت,آرامش در زمان وقوع برخی بحران ها, ثبات در مدیریت ودرنتیجه برنامه ریزی واجرا, می باشد اشاره نمود.

وی در ادامه سخنان خود از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در سه سال اخیر را برنامه ریزی استراتژیک چهار ساله شرکت, استقرار و ایجاد مدیریت امنیت, ایجاد سرویس های حاکمیتی جدید شاپرک، کاشف، نسیم, اعتبارات اسنادی، سپام، سوئیفت،شفق و ظرفیت سازی در شتاب تا مرز 50 میلیون تراکنش روزانه , مدیریت ماهانه یارانه ها در سه سال گذشته, تکمیل و بکارگیری سایتهای پشتیبان , بکارگیری شبکه جدید DVB/RCS , حضور بانک سپه در خانواده مشتریان با تکیه بر سیستم کر جدید شرکت و غیره یاد کرد و تاکید نمود این همه در سایه ایجاد روحیه شادابی، چالاکی وظرفیت سازی درپرسنل محقق گردید.

 در نهایت وی به نکاتی در خصوص اقدامات شرکت در مسیر  کسب مزیت رقابتی با افزایش امنیت ، ارتقاء کیفیت و پایداری سرویس‌ها , ثبات در سود آوری و حوزه پیشرو بودن صنعت با نوآوری و خلق سرویس‌های نوین و ارتقای تعالی سازمانی اشاره نمود.
این مراسم با حضور کارکنان، مدیران و معاونین شرکت انجام شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =