زیان ۴۰۰ میلیارد دلاری بانک های مرکزی جهان از کاهش قیمت طلا

تازه ترین تحقیقات و بررسی های اقتصادی نشان می دهد که افت شدید قیمت طلا موجب زیان و ضرر 400 میلیارد دلاری بانک های مرکزی جهان شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه تلگراف، بانک های مرکزی جهان به شدت نگران ادامه روند نزولی قیمت طلا هستند و از سوی دیگر می ترسند دچار اشتباه گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس شوند که بخشی از ذخایر طلای این کشور را در قیمت های پایین به فروش رساند.

بر اساس این گزارش تحقیق موسسه "بانک دی باینری" نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا بزرگترین متضرر از افت قیمت جهانی طلا بوده است

فدرال رزرو آمریکا بیش از 8134 تن طلا در اختیار دارد و کاهش قیمت ها موجب شده تا ازرش طلای فدرال رزرو از 433 میلیارد دلار به کمتر از 327 میلیارد دلار برسد.

بانک مرکزی انگلیس نیز از این مساله به شدت متضرر شده و ارزش ذخایر طلای این کشور نیز از ابتدای امسال تاکنون 4 میلیارد دلار کاهش یافته است.
نخست وزیر سابق انگلیس بیش از 395 تن ذخایر طلای این کشور را طی سال های 1999 تا 2002 میلادی با قیمت های پایین به فروش رسانده است.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد کاهش داشته است و سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران ادامه این روند هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  55