تسهیلات بانک توسعه صادرات به ۱۹ شرکت دانش بنیان

رئیس اداره امور نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک توسعه صادرات اعلام کرد: تاکنون 70 میلیارد ریال از محل خط اعتباری شرکت های دانش بنیان برای 19 شرکت مصوب شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران ، سید حسین حسینیان گفت :‌ بانک توسعه صادرات در جهت ظرفیت سازی برای صادرات محصولات دانش بنیان و بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه در عرصه های جدید ، ارائه خدمت به شرکت های دانش بنیان را توسعه می دهد.
وی یادآور شد: شرکت‌هایی در حوزه های برق با گرایش مخابرات و الکترونیک، مکانیک، نرم افزارهای آموزشی، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد، نانو مواد و فناوری اطلاعات از تسهیلات خط اعتباری شرکتهای دانش بنیان استفاده کرده اند.
حسینیان با اشاره به سقف فعلی این خط اعتباری که یکصد میلیارد ریال است ، تاکید کرد: در صورت افزایش درخواست های شرکت های دانش بنیان و دریافت بازخورد مناسب از عملکرد این خط اعتباری امکان افزایش این اعتبار وجود دارد.
آقای حسینیان با اعلام این مطلب که quotation mark ایده های جدید علمی برغم وجود آزمون و خطا در آن نیاز به حمایت دارد quotation mark تصریح کرد : در بسیاری از بانک ها به دلیل نوظهور بودن این شرکت‌ها و نوع محصولات، تأمین مالی مطلوبی برای این درخواستها صورت نمی پذیرد.
این در حالی است که با توجه به ماهیت محصولات و خدمات تولیدی این شرکت ها بستر لازم برای حضور در بازارهای هدف دور از انتظار نخواهد بود.
رئیس اداره امور نظارت بر تسهیلات و پیگیری مطالبات بانک با اشاره به بررسی اولیه این ایده ها در کمیته فنی صندوق گفت: درخواست های شرکت های دانش بنیان در بدو امر در صندوق توسعه و فناوری شریف به لحاظ فنی بررسی می شود و در صورت وجود قابلیت و احراز شرایط لازم، موضوع درکمیته اعتباری که متشکل از نمایندگانی از بانک توسعه صادرات و صندوق مذکور است ، طرح و تصمیم گیری می شود.
وی یاد آور شد: به منظور تسهیل امور شرکتهایی که دفاتر آنها در شهرستانها قرار دارد، امکان اجرای مصوبات در شعب شهرستان نیز فراهم شده است.
شرکت های مشمول استفاده از این خدمات بانک می تواند درخواست خود را ابتدا به یکی از شعب بانک در تهران یا مراکز استانها ارایه کند.
آقای حسینیان در باره وثایق شرکتهای دانش بنیان گفت: به منظور روان سازی و تسهیل خدمات دهی به شرکتهای تازه تاسیس دانش بنیان مقرر شده است این شرکتها بتوانند بنا بر شرایط احراز شده، در قبال سفته، قراردادلازم الاجرا، وثایق ملکی و نیز ضمانت نامه های صادره در صندوق های توسعه و فناوری ؛ از تسهیلات یادشده بهره مند شوند.
وی ضریب اعتماد بانک توسعه صادرات به این شرکت‌ها را بالا
دانست و افزود: موسسان این شرکتها عمدتا از نیروهای دانشگاهی هستند به همین دلیل برغم ضعف احتمالی در تمکن مالی از تعهد بالایی نسبت به بازپرداخت تسهیلات دریافتی برخوردارند.
حسینیان اضافه کرد: به منظور افزایش منابع بیشتر برای تأمین مالی اینگونه شرکت ها ، به سازمان های فعال درحوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد می شود از منابع صندوق توسعه ملی سپرده گذاری در بانک توسعه صادرات انجام پذیرد.
اسفند پارسال تفاهم نامه ای میان بانک توسعه صادرات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید که براساس آن ، این بانک پس از تصویب طرح‌های دانش بنیان در کارگروه تعیین شده برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اقدام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −    =  86