وزیری که یکباره غرق در شبکه‌های اجتماعی می‌شود

شیوع تب استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بدنه دولت و جامعه، وزیری را که فرصت رسیدگی به شبکه‌های این‌چنینی را نداشت نیز به فکر عضویت در 5 شبکه اجتماعی داخلی انداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم شیوع تب استفاده از شبکه‌های اجتماعی در میان اغلب کاربران جوان فضای مجازی منجر به این شد که برخی اعضای کابینه دولت یازدهم هم‌زمان با آغاز کار خود، آهنگ استفاده از این ابزار ارتباطی را برای تعامل هرچه بیشتر با مردم به صدا درآورند.

شبکه‌هایی که اغلب نوع بیگانه‌شان بیشتر جا افتاده و داشتن یک پیج در آن‌ها، بیشتر مورد توجه کاربران ایرانی بوده، تماما فیلتر هستند و برخلاف اینکه بارها مسئولین نسبت به استفاده از این شبکه‌ها هشدار داده‌اند اما ظاهرا گوشی بدهکار این حرف‌ها نیست.

هشدارهایی که از جرم تلقی شدن دور زدن فیلترینگ شروع شد و به جاسوسی بودن این شبکه‌ها نظیر فیس‌بوک و توئیتر رسید، نتوانسته مانع از این شود که سیل مراجعه به این پایگاه‌ها کمتر شود.

دولت هم دقیقا در چنین شرایط و فضایی و با توجه به اینکه برخی اعضای کابینه‌ آن، از معاون اول گرفته تا وزیر امور خارجه در فیس‌بوک عضو هستند، توسط معاون حقوقی رئیس جمهور خبر بررسی منع قانونی عضویت وزرا در فیس‌بوک را داد و بعد از آن نیز رئیس پلیس کشور با طرح احتمال طرح و بررسی عضویت برخی وزرا در فیس‌بوک و صفحات ایجاد شده منتسب به هیات دولت در این شبکه اجتماعی در نخستین جلسه شورایعالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور، موضوع بررسی را تأیید کرد.

اما ظاهرا هنوز این بررسی‌ها به جایی نرسیده و از هر مسئولی که سوال می‌شود، با جواب سر بالا نشان می‌دهند که مایل به پاسخ در این زمینه نیستند.

همین موضوع سبب شده که تب استفاده از این شبکه‌ها با سرعت بیشتری شیوع یابد و به وزارت ارتباطات هم برسد تا جاییکه وزیر ارتباطات خبر از عضویتش در 5 شبکه اجتماعی داده است.

عضویت در پنج شبکه اجتماعی، می‌تواند رکوردی بی‌نظیر را برای وزیر ارتباطات به ثبت رساند زیرا بعید است که در دنیا چنین نمونه‌ای یافت شود.

اما نکته جالب این است که واعظی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) پیش از این و در یک برنامه تلویزیونی با نام شب آفتابی گفته بود که فرصت استفاده از شبکه‌های این‌چنینی را ندارد. (لینک خبر)

اتفاقا تنها نقطه تمایز خود با دیگران را نیز همین موضوع مطرح کرد و گفت: این موضوع تمایز من با دیگران است زیرا که تمام وقت خود را بر روی کار گذاشته‌ام.

حال چه شده که این نقطه تمایز قرار است از طرفی دیگر نمود یابد و وزیر برخلاف نظر قبلی‌اش، می‌خواهد از زمان کاری کاسته و به جای عضویت در یک شبکه، در پنج شبکه اجتماعی عضو شود.

این رویه، مفهوم "شیوع تب" را در ذهن محکم‌تر جا می‌اندازد.

البته نباید یک طرفه به قاضی رفت و از نیت خیر وزیر ارتباطات چیزی نگفت زیرا وی قرار است برخلاف تمامی هم‌رده‌های خود که فیس‌بوک را به عنوان شبکه اصلی ارتباطی خود با مردم انتخاب کرده‌اند و حاضر نشده‌اند گوشه چشمی به دستاوردهای داخلی داشته باشند، به عضویت شبکه‌های اجتماعی داخلی درآید.

موضوع قابل ستایش دیگر این است که وزیر ارتباطات حاضر به تبعیض قائل شدن بین شبکه‌های اجتماعی داخلی نشده و مبنای عضویت خود در این پنج شبکه را این قرار داده که هر کدام بازدید بیشتری داشت، به عنوان مرجع برای ارتباطات بعدی برگزیده شود.

وی همچنین خبر از افزایش پهنای باند و امکانات فنی برای شبکه‌های داخلی داده و دلیل این کار را اقبال مردم نسبت به این شبکه‌ها برشمرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2