جنگ مایکروسافت و گوگل به تی‌شرت و لیوان کشید

مایکروسافت با هدف بدبین کردن کاربران اینترنت به گوگل، تی‌شرت‌هایی عرضه کرده و در آنها گوگل را به نقض حریم شخصی افراد متهم کرده است.

به گزارش فارس به نقل از کریستین ساینس ماینتور، بر روی این تی‌شرت ها، نوشته‌ها و متونی درج شده‌اند که در مجموع سیاست گذاری های گوگل در حوزه حریم شخصی را زیر سوال می برند.
 
به عنوان نمونه بر روی یکی از این تی شرت ها لوگوی مرورگر کروم حک شده که مانند یک جاسوس، کلاه و بارانی خاصی را به تن کرده است و زیر آن نوشته شده من مراقب شما هستم. تی‌شرت های مشابهی با همین نوشته با لوگوی دیگر خدمات و محصولات گوگل مانند جیمیل، گوگل چت و … نیز عرضه شده است.
 
مایکروسافت همچنین لیوان هایی را نیز طراحی کرده که بر روی آنها عبارت وقتی ما داده‌هایتان را می دزدیم خونسرد باشید درج شده است. مقامات مایکروسافت می‌گویند گوگل به دنبال آن است که از تمامی جنبه های زندگی دیجیتال کاربرانش کسب درآمد کند و به همین علت تمام تحرکات آنها را زیر نظر دارد.
 
مایکروسافت پیش از این آگهی های تبلیغاتی ویدیویی بر ضد گوگل طراحی و در فضای مجازی منتشر کرده بود، اما ظاهرا این کار را کافی ندانسته و برای تخریب بیشتر رقیب به طراحی تی‌شرت و لیوان هم روی آورده است.
 
در این میان برخی کارشناسان در مورد میزان تاثیرگذاری چنین روش‌هایی تردید داشته و می‌گویند مایکروسافت که خود بر طبق افشاگری های ادوارد اسنودن در حال جاسوسی از کاربران و تسهیل دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا به داده‌های خصوصی آنهاست نمی‌تواند با متهم کردن گوگل به نقض حریم شخصی افراد برای خود مشروعیت و اعتبار کسب کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄    =  12