دامن زدن محدودیت‌ها عامل کم‌فروشی اینترنتی

یک کارشناس در رابطه با وضعیت کم فروشی در اینترنت در کشور اعتقاد دارد: محدودیت‌هایی که در وضعیت پهنای باند کشور وجود دارد بعضی از شرکت‌ها را مجبور به کم فروشی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مسعود ریاضیات – رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه پهنای باندی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در اختیار ارائه‌کنندگان اینترنت در کشور قرار می گیرد، محدود است. در کنار این محدودیت گران بودن وضعیت پهنای باند نیز قرار گرفته و تمامی این موضوعات دست به دست هم می‌دهد و ضربه‌ای بزرگ را برای کشور به دنبال دارد.

 

او ادامه داد: انحصار این شرکت باعث شده شرکت‌های خصوصی نتوانند پهنای باند با قیمت رقابتی وارد کشور کنند. در صورتی که این اتفاق صورت بگیرد، رقابت‌ها در این زمینه افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع خود می‌تواند باعث کاهش قیمت سرویس‌ها باشد.

 

وی همچنین در مورد وضیت خرید پهنای باند در کشور یادآور شد: تقاضای کاربران برای دریافت اینترنت بسیار بالاست و پهنای باند که در اختیار شرکتهای اینترنتی قرار می‌گیرد، محدود است و این موضوع باعث می‌شود برروی سرویس‌های اینترنتی ضریب اشتراک بالایی اعمال شود. در صورتی که ورود پهنای باند به کشور افزایش پیدا کند این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

این کارشناس در ادامه افزود: کاهش ارزش پول ملی و در کنار آن افزایش و هزینه‌های عمومی شرکت‌ها در زمینه ایجاد ضریب اشتراک بالا را برای بسیاری از شرکت‌ها فراهم می‌کند. به نظر می رسد بهتر باشد به اینترنت به عنوان یک فرصت نگاه کنیم که به وسیله آن می‌توان در کشور توسعه اقتصادی را به وجود آورد. حال این بستر را می‌توان با کیفیتی مناسب و هزینه‌ای کم در اختیار کاربران قرار داد.

 

ریاضیات خاطر نشان کرد: علاوه بر این شرکت‌ها که از مرکز مخابراتی تامین می‌شوند، در بعضی از موارد شرکت مخابرات همکاری‌های لازم را با شرکت مورد نظر انجام نمی‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت با مشکلاتی روبرو شود. اگر چنین مشکلاتی از مقابل شرکتهای ارائه دهنده سرویس‌های اینترنتی برداشته شود، وضعیت اینترنت نسبت به سالهای قبل بهبود پیدا می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =