ابزاری برای قفل کردن حافظه‌های جانبی

این روز‌ها اهمیت نگهداری از اطلاعات حساس بسیار ‌است، به ویژه ‌که اگر آن‌ها را در یک حافظه جانبی با خود به این طرف و آن طرف می‌برید. چه راهکاری برای نگهداری از این اطلاعات در صورت دزدیده‌ و یا گم شدن حافظه‌های جانبی هست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برای نگهداری از اطلاعاتی که ‌روی یک حافظه جانبی جا به جا می‌شوند، راهکارهای زیادی هست که ساده‌ترین آن‌ها پنهان کردن اطلاعات است. برخی روش‌های دیگر نظیر ایجاد گذرواژه ‌روی حافظه جانبی بدون رمز‌گذاری اطلاعات نیز وجود دارد که همه این روش‌ها اگر دزد اطلاعات شما یک حرفه‌ای باشد، به هیچ وجه برای حفاظت اطلاعات کارآمد نیست.

Granite Portable نرم‌افزاری است که ‌رایگان ارائه شده و ضمن قفل‌گذاری بر ‌حافظه جانبی اطلاعات درون آن را نیز ‌کامل رمز‌گذاری می‌کند. همان گونه که در نام این نرم‌افزار نیز ذکر شده است،‌ ‌به شکل Portable طراحی شده و ‌قابل اجرا از درون حافظه جانبی است.

زمانی که برای نخستین بار اقدام به اجرای نرم‌افزار ‌روی یک حافظه جانبی می‌کنید، نرم افزار از شما درخواست ورود یک نام کاربری و گذرواژه می‌کند که پس از ورود آن، آیکون نرم افزار در گوشه پایین و سمت راست Desktop به نمایش در‌می‌آید:
 

border=0

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =