بانک مهر اقتصاد شتاب دار می شود

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه این بانک به هزار میلیارد تومان، گفت: با توجه به لزوم رعایت نسبت 51 درصدی تامین سرمایه از محل پذیره‌نویسی، در آینده 510 میلیارد تومان پذیره‌نویسی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامحسین تقی نتاج ، با اشاره به نصب تابلو جدید این نهاد به نام بانک مهر اقتصاد،به فارس اظهارداشت: تابلو حدود 90 درصد شعب بانک به این نام تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه این بانک هنوز به شبکه شتاب متصل نشده است اما با برخی بانک‌ها ارتباط داخلی برقرار کرده‌ایم، افزود: با بانک مرکزی مکاتبه شده تا بانک مهر اقتصاد هم به این سامانه متصل شود.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه همه اقدامات لازم و مورد نظر بانک مرکزی انجام شده است، گفت: حدود 800 شعبه داریم و امیدواریم تا پایان سال 93 سرمایه بانک را از 400 میلیارد تومان به بیش از هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.
به گفته وی این افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و آورده نقدی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به عدم انجام پذیره‌نویسی برای تامین سرمایه بانک، تصریح کرد: اشکال اصل چهل و چهاری که به ما وارد کردند همین مساله بود؛ با توجه به برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه بانک به هزار میلیارد تومان حداقل باید 510 میلیارد تومان پذیره‌نویسی کنیم.
نتاج درخصوص میزان تسهیلات پرداختی در 6 ماهه اول سال جاری، گفت: در این مدت حدود 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی در پاسخ به این سوال که در شرایط محدودیت منابع بانک‌ها، شما چگونه رشد 40 درصدی را تجربه کرده‌اید، اظهارداشت: به دلیل اینکه بازگشت اقساط و تسهیلات بانک مهر اقتصاد به طور متوسط سه تا چهار سال است و بانک در خرید املاک و سرمایه‌گذاری‌‌های مستقیم نداشته است، بازگشت منابع سریع‌تر و توان تسهیلات‌دهی بیشتر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. علی پور می گوید

    با سلام آیا با بانک سپه و ملت ارتباط شتابی دارید؟

  2. ناشناس می گوید

    شتاب. وصل ميشه یا نه

ارسال یک پاسخ

88  ⁄    =  22