کاهش۲۲ واحدی شاخص قیمت بورس و بازگشت مجدد ۷ شرکت به بازار

ایبنا – در بازار داد و ستد امروز شاخص قیمت به میزان 22،12 واحد افت کرد و به 12هزار و 617واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شاخص بورس (قیمت و سود نقدی)، با کاهش 79 واحدی به 49 هزار و 161 رسید شاخص بازار اول نیز با 44 واحد کاهش رقم 11 هزار را تجربه کرد همچنین شاخص بازار دوم با افزایش 86 واحدی روی عدد 13 هزارو 646 توقف کرد.

در بازار امروز نماد کشتیرانی بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشت و با 14،16 واحد در صدر جدول ایستاد، در مقابل نیز ملی مس و سرمایه گذاری امید به ترتیب با تاثیر منفی24 و 13 واحدی در انتهای جدول قرار گرفتند.

در معاملات تالار شیشه‌ای امروز بانک پارسیان گوی سبقت را از کشتیرانی ربود و با بیش از 15 میلیون سهم در صدر جدول بهترین تقاضای خرید قرار گرفت سیمان بهبهان و حق تقدم سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در پله‌های بعدی جای گرفتند. فولاد مبارکه اصفهان نیز امروز با 84 میلیون سهم صدر نشین جدول فروش شد و با قیمت 5434 ریال معامله شد. فولاد خوزستان و سرمایه گذاری غدیر که هفته گذشته در صدر بیشترین بازدیدکنندگان نماد معاملاتی بورس قرار داشت امروز با بیش از پنج میلیون سهم و در قیمت 2659 ریال در جدول فروش قرارگرفت.

به گزارش ایسنا، در جریان معاملات امروز نماد توسعه صنایع بهشهر پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و فوق العاده بازگشایی شد و این شرکت سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 87 را با سرمایه 2160 میلیارد ریال را مبلغ 179 ریال اعلام کرد و بیشترین افزایش قیمت را از آن خود کرد.

همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری شاهد با پیش‌بینی درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به 31 خرداد 88 با سرمایه 721 میلیارد و 600 میلیون ریال به مبلغ 1090 ریال بازگشایی شد.

بیشترین کاهش قیمت نیز به کنتور سازی ایران، سیمان شرق و سرمایه گذاری غدیر تعلق داشت.

در بازار امروز علاوه بر نماد توسعه صنایع بهشهر و سرمایه گذاری شاهد نماد پنج شرکت دیگر نیز شامل خوراک دام پارس با توجه به تعدیل پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند87 ، فنرسازی خاور،سرمایه گذاری البرز، سیمان اصفهان، مهندسی فیروزا مورد بازگشایی قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  49