افزایش وام مسکن در پرده ابهام

افزایش وام خرید مسکن در صورتی موفق خواهد بود که سبب افزایش قدرت خرید مردم و فعال شدن بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: هر گونه افزایش یا کاهش اعتبارات نیازمند نظر کارشناسی و بررسی دقیق است و افزایش وام خرید مسکن نیز با نگاه کارشناسی و بررسی تمام جوانب باید انجام شود.

وی گفت: افزایش وام خرید مسکن در صورتی موفق خواهد بود که سبب افزایش قدرت خرید مردم و فعال شدن بازار باشد در غیر این صورت این تصمیم میزان نقدینگی بازا را بالا می برد و بار منفی به همراه دارد.

وی افزود: با توجه به قیمت مسکن در تهران وام های 30 و 40 میلیون تومانی کمکی به خرید مردم انجام نمیدهد و طبیعتا مردم خانه دار نخواهند شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه خرید مسکن به تدابیر جدی و عاملی برای کاهش حجم نقدینگی در بازار نیاز دارد.
دامادی گفت: در مرحله اول بهبود اوضاع اقتصادی مردم و پیشروی به سمت رفاه عمومی جامعه و توجه به تمام اقشار باید در نظر مسئولین قرار داشته باشد.

نماینده مازندران و ساری گفت: افزایش وام مسکن راه را برای بالا رفتن قیمت مسکن در بازار هموار می کند و فروشندگان به بهانه افزایش وام قیمت مسکن را بالا می برند و این اتفاق برای بهبود اوضاع مناسب نیست.
وی افزود: بالا رفتن میزان وام باید متناسب با قیمت های بازار باشد در غیر این صورت این افزایش همچون دویدن به سمت سایه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رقابت دولت با بخش خصوصی برای اقتصاد کشور مناسب نیست و بر اوضاع اقتصادی جامعه تاثیر منفی دارد.

وی گفت: سیاست های دولت باید به گونه ای باشد که بخش خصوصی توانایی عمل و پیشرفت را داشته باشد و دولت با تبیین سیاست های اقتصادی به حمایت از بخش خصوصی و ایجاد آرامش در بازار برسد.

وی گفت: فاصله گرفتن بازار ارز از جهش های آنی به روند ثبات اقتصادی کمک می کند و دولت با ریل گذاری در بخش اقتصادی به جای حرکت روی ریل به تعادل در بازار کمک می کند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  12