موافقت اصولی با تبدیل موسسه میزان به بانک

مشاور ارشد موسسه مالی و اعتباری میزان گفت : ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و موسسات مالی باید بر اساس مقررات و با تدوین چارچوب مشخص علمی و عملی انجام شود .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علیرضا حلمی ، با بیان این مطلب گفت : هم اکنون این موسسه دارای 108 شعبه در کشور است که 37 شعبه آن در مشهد مقدس و مابقی شعب در سایر شهرهای استان های خراسان بزرگ ، 2 شعبه در تهران و یک شعبه در کیش در حال فعالیت است .
وی با بیان اینکه تعداد سهام داران موسسه مالی و اعتباری میزان هم اکنون بیش از 3000 نفر است ، عنوان کرد : این موسسه در سال 79 در استان خراسان رضوی تشکیل شده و تا سال 84 فعالیت خود را در قالب تعاونی اعتباری میزان انجام داده و از سال 84 این تعاونی اعتباری درخواست خود را به بانک مرکزی برای تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری ارائه کرده که در سال 87 موافقت اصولی از بانک مرکزی دریافت نموده.
این مقام مسئول افزود : این موسسه از سال 87 تاکنون و طبق خواست بانک مرکزی هیچ شعبه ای به تعداد شعب خود اضافه نکرده است ، ضمن آنکه از دو سال گذشته تاکنون توسعه موسسه در دستور کار مدیران مربوطه قرار گرفته است . لیکن با توجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر عدم صدور مجوز افتتاح شعبه جدید ، تنها دو شعبه با مجوز این بانک در تهران افتتاح شد .
وی گفت:  این موسسه توانسته با پرداخت تسهیلات مناسب به متقاضیان مربوطه حدود 25 هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان های خراسان در سال گذشته ایجاد نماید .
وی در رابطه با بحث ادغام موسسات مالی و اعتباری و تعاونی های اعتبار که از سوی بانک مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شده است ، گفت : متاسفانه در رابطه با ادغام موسسات مالی و اعتباری چارچوب مشخصی به لحاظ فنی حقوقی و حسابداری وجود ندارد . لذا بانک مرکزی اگر می خواهد پروژه ادغام های بانکی موفق باشد ، باید ابتدا این چارچوب را تدوین و ارائه کرده و سپس ادغام ها را اجرایی کند . ضمن اینکه سیاست ادغام موسسات و بانک های کوچک و تبدیل آنها به بانک های بزرگ قبلاً در ایران و سایر نقاط جهان اجرا شده و نتایج مناسبی نداشته است .
حلمی ادامه داد : بعد از انقلاب با ادغام بانک های کوچک ، بانک های بزرگ فعلی به وجود آمدند . اما باید درنظر داشته باشیم   بانک های موجود توان رفع نیازهای خرد مردم را ندارند .
وی با تاکید بر این نکته که باید مسئولان نظام بانکی ، اقداماتی همچون ایجاد بانک های استانی و بانک های منطقه ای را مورد توجه خود قرار دهند ، تصریح کرد : بانک مرکزی در دولت گذشته متاسفانه در رابطه با نظارت بر موسسات مالی و اعتباری در برخی موارد سلیقه ای عمل کرده است .
وی در پایان گفت : موسسه مالی و اعتباری میزان تاکنون تعامل خوبی با بانک مرکزی داشته ، ضمن آنکه برنامه ما توسعه خدمات بانکداری الکترونیک شامل : موبایل بانک ، اینترنت بانک ، ای تی ام و … است که تمام این موارد راه اندازی گردیده و در صورت اعطای مجوز بانک مرکزی برای اتصال به سیستم بانکی ، مشتریان این موسسه می توانند تمامی این خدمات را به صورت فراگیر در کل سیستم بانکی دریافت نمایند .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

95  −  85  =