نقص های بانکداری بدون ربا باید برطرف شود

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه، عملیات بانکی بدون ربا به افزایش سودآوری و رضایت مشتریان کمک می کند، گفت: هنوز در اجرای واقعی بانکداری بدون ربا نقص هایی وجود دارد که همه آن ها باید برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا، غلامحسن تقی نتاج افزود: باید با اجرای کامل و موثر قانون بانکداری بدون ربا بستر را برای تدوین و اجرای کامل بانکداری اسلامی در کشور آماده کنیم، چرا که هنوز بانکداری اسلامی نداریم، بلکه فقط ربا را از نظام متعارف بانکی حذف کرده ایم.
وی اظهار داشت: قانون عملیات بانکی بدون ربا مقدمه ای برای رسیدن به آرمان بانکداری اسلامی است و عالی ترین هدف ما استقرار نظام مالی و پولی اسلامی است که فراتر از بانکداری اسلامی قرار دارد.
به گفته مدیر عامل بانک مهر اقتصاد، نظام پولی و مالی مبتنی بر دیدگاه های دینی و با اعتقاد اسلامی به سهولت قابل دسترسی نیست و به تلاش های اجرایی، علمی و پژوهشی و نظارتی نیاز است که کاری پیچیده محسوب می شود.
وی با اشاره به این که، باید همه مسایل اقتصادی کار، کالا، سرمایه و پول بر اساس آموزه های دین و اسلام نظم سازی شود افزود : شهید سید محمد باقر صدر هم اعتقاد داشت برای تحقق نظام بانکداری اسلامی ابتدا باید نظام بانکی متعارف در محیط های اقتصادی را بررسی و آلودگی ربا را برطرف کنیم.
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: باید محصولات بانکداری اسلامی مبتنی بر قوانین و مقررات دینی متناسب با نیازهای نوین تعریف و ارائه شود که این امر سومین زیر ساخت است و در مرحله چهارم باید به توسعه نیروی انسانی یا سرمایه انسانیِ آگاه به بانکداری بدون ربا توجه کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =