اعلام آمار واقعی اشتغال تا ۱۰۰ روز آینده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمار واقعی بیکاری را بر اساس انواع شاخص‌ها و پایه‌های آماری در 100 روز آینده اعلام خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،
علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هدف من این است که پایه‌های آمار را اصلاح کنیم و به طور شفاف در اختیار مردم قرار بدهیم و در این مسیر مشاغلی که به وجود آمد آمارش را به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود جزو برنامه‌های اساسی من در وزارتخانه است، اظهار کرد: درصددیم تا ظرفیت واحدهای تولیدی را در کوتاه مدت افزایش دهیم و بنگاهها را با هزینه کم احیا کنیم.

ربیعی بر بهبود فضای کسب و کار و استفاده از تجارب نخبگان و فعالان اقتصادی کشور تاکید و خاطر نشان کرد: برنامه دولت تدبیر و امید اتکا به جامعه، سرمایه‌گذاری و نقدینگی دست مردم و بخش خصوصی است و بر این اساس صنایعی که با تزریق کم می‌توانند راه بیفتند در جهت بهبود وضعیت اشتغال راه اندازی خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اصلاحیه قانون کار و بازگشت آن به دولت، گفت: اصلاحیه هنوز در مجلس است و به دولت برنگشته ولی پس از بازگشت با اجماع نظر همه شرکای اجتماعی آن را اصلاح و مجدد به مجلس ارسال می کنیم.

ربیعی همچنین درباره سند ملی کار شایسته که در روزهای پایانی دولت دهم به تصویب نرسید، گفت: تدوین و تصویب سند ملی کار شایسته جزو برنامه‌های جدی من است و حتما آن را به سرانجام می‌رسانم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه مسیر خصوصی سازی باید از تعاون بگذرد، تصریح کرد: تعاونی یک راه خصوصی سازی است که مردم را به شکل عظیمی درگیر خصوصی‌سازی می‌کند و فاصله طبقاتی را از بین می برد.

وی گفت که با خصوصی سازی مخالف نیست و به آن اعتقاد دارد ولی اگر خصوصی سازی از مسیر تعاونی‌ها دنبال شود جامعه‌ای بدون تبعیض و بی عدالتی را شاهد خواهیم بود.

به اعتقاد ربیعی دستیابی بخش تعاون به سهم 25 درصدی در اقتصاد ملی، مستلزم چالاک شدن دولت و واگذاری بسیاری از امور و تصدیگری‌های دولتی به مردم است و نقدینگی‌های دست مردم باید به راه تولید و اشتغالزایی برود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  1  =