فناوری ضد کلاهبرداری و EMV برای دستگاههای خودپرداز

خسارات ناشی از کلاهبرداری کارت به طور کلی در خودپردازهای سراسرجهان اتفاق می افتد .ردیابی گستره کلی کلاهبرداری خودپرداز کار مشکلی است. حدود 70 درصد موسسات مالی که در تحقیق ضد کلاهبرداری شرکت آکتی مایز(Actimize) شرکت کردند، شاهد افزایش ادعاهای کلاهبرداری کارتهای نقدی و خودپرداز بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،با وجود تلاشهای همگانی و مشترک موسسات مالی سراسر دنیا، کلاهبرداریهای مربوط به خودپرداز  به مشکلی فزاینده تبدیل شده است.   کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که مجرمان طی فرایند، تراکنش داده ها را از روی نوار مغناطیسی کارت  می دزدند.

طرح ریزی کلاهبرداری، یک جرم پیچیده فناوری است که نیازمند  عکس العمل پیچیده فناوری نیز هست.  مجرمان باید دستگاه کارتخوان الکترونیکی را طراحی کرده و آن را در خودپرداز قرار دهند. سپس  رمز کارت مشتری را به طریقی به دست بیاورند ( معمولا برای این کار از یک دوربین کوچک،  پد اشتباهی استفاده می کنند یا خیلی ساده از روی شانه مشتری خم می شوند).   کلاهبرداران با استفاده از این داده ها می توانند از حساب بانکی مشتری پول نقد دریافت کنند، کارت نقدی یا کارت اعتباری را از روی آن شبیه سازی کنند و اطلاعات شخصی را به سازمانهای مجرمانه دیگر بفروشند.

ردیابی گستره کلی  کلاهبرداری خودپرداز کار مشکلی است. حدود 70 درصد موسسات مالی که  در تحقیق ضد کلاهبرداری شرکت آکتی مایز(Actimize) شرکت کردند، شاهد افزایش ادعاهای کلاهبرداری کارتهای نقدی و خودپرداز بودند. بدون شک این رقم در سالهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.  شکست در درجات امنیتی بالاتر  توجهات را به این موضوع جلب کرد. به عنوان مثال باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به شکست RBS WorldPay اشاره کرده بود. دراین کلاهبرداری، دزدان 9 میلیون دلار را در عرض 30 دقیقه از خودپردازها دریافت کرده بودند.

 اخبار دیگر مانند خسارت 500 هزار دلار دزدان به بانک نیویورک و زندانی شدن  یک کشاورز رومانیایی در استرالیا به جرم کلاهبرداری 33 هزار دلار،  بیم کارشناسان را افزایش داده است.

 البته  نکته مضطرب کننده آن است که اینها تنها مواردی گزارش شده هستند وخسارتهای گزارش نشده بسیار بیشتر هستند. هیچ موسسه مالی از این خطر در امان نیست.  خسارات ناشی از کلاهبرداری کارت به طور کلی در خودپردازهای سراسرجهان اتفاق می افتد .  تیم امنیت خودپرداز اروپا(EAST) گزارش داده است کلاهبرداریهای مربوط به خودپرداز درسال 2009 حدود 8 درصد افزوده شده است.  گیرکردن کارت از 701مورد در 2008 ،209 درصد افزایش یافته و به 2166 مورد در 2009 رسیده است.  تعداد کل کلاهبرداریهای گزارش شده  در همین بازه زمانی یک درصد کاسته شده است.

 

ادامه این مقاله را در بانک مقالات بخوانید

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2