بانک مقالات پایگاه خبری بانکداری الکترونیک راه اندازی شد/ بانکداری الکترونیک و سال ۲۰۱۳

در راستای انتقال و توسعه دانش بانکداری نوین:

بانک مقالات پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در راستای انتقال و توسعه دانش بانکداری الکترونیک راه اندازی شد. این بانک در نظر دارد تا با ترجمه مقالات در حوزه های بانکداری نوین از جمله اینترنت بانک،موبایل بانک،صنعت پرداخت الکترونیک زمینه ساز گسترش دانش موضوعات مورد اشاره باشد./ در تحقیق نسخه 2013یکبار دیگر درباره آنچه که در دنیای نرم افزار ATM رخ می دهد ، سخن میگوییم ونقش خودپرداز ها درخدمت به مشتریان موسسات مالی را بررسی میکنیم/ این تحقیق با بلوکه کردن ضعف های امنیتی ممکن راه حلی برای ویروس بانکداری ساکن ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بانک مقالات پایگاه خبری بانکداری الکترونیک با 5 مقاله کار خود را آغاز کرده است که خلاصه این مقالات به شرح زیر است:

مقایسه ای میان برند کارتهای از پیش پرداخته در سال 2013

مشتریان به طرز روز افزونی  از  حسابهای جاری معمول به ابزارهای مدیریت پول نقد  ( مانند کارتهای از پیش پرداخته) روی می آورند. طبق آمار دفتر حمایت از مشتریان مالی( CFPB) و همینطور گزارشات 2 مدیر ارشد طرح کارتهای از پیش پرداخته،  تعداد کارتهای فعال این حوزه از 4/3 میلیون کارت در 2009 به 7 میلیون در 2012 رسیده است. همچنین براساس آمار موسسه مشاوره مرکاتور، مقدار وجهی که در کارت قابل حمل است از 2008 تا 2012 ، سه برابر شده است.  مرکاتور پیش بینی می کند این رقم (7/76 میلیارد دلار) تا 2015 میلادی به 4/168 میلیارد دلار برسد….

ادامه مقاله را اینجا بخوانید

فناوری ضد کلاهبرداری و EMV برای دستگاههای خودپرداز

 با وجود تلاشهای همگانی و مشترک موسسات مالی سراسر دنیا، کلاهبرداریهای مربوط به خودپرداز  به مشکلی فزاینده تبدیل شده است.   کلاهبرداری زمانی اتفاق می افتد که مجرمان طی فرایند، تراکنش داده ها را از روی نوار مغناطیسی کارت  می دزدند.

طرح ریزی کلاهبرداری، یک جرم پیچیده فناوری است که نیازمند  عکس العمل پیچیده فناوری نیز هست.  مجرمان باید دستگاه کارتخوان الکترونیکی را طراحی کرده و آن را در خودپرداز قرار دهند. سپس  رمز کارت مشتری را به طریقی به دست بیاورند ( معمولا برای این کار از یک دوربین کوچک،  پد اشتباهی استفاده می کنند یا خیلی ساده از روی شانه مشتری خم می شوند).   کلاهبرداران با استفاده از این داده ها می توانند از حساب بانکی مشتری پول نقد دریافت کنند، کارت نقدی یا کارت اعتباری را از روی آن شبیه سازی کنند و اطلاعات شخصی را به سازمانهای مجرمانه دیگر بفروشند.

ردیابی گستره کلی  کلاهبرداری خودپرداز کار مشکلی است. حدود 70 درصد موسسات مالی که  در تحقیق ضد کلاهبرداری شرکت آکتی مایز(Actimize) شرکت کردند، شاهد افزایش ادعاهای کلاهبرداری کارتهای نقدی و خودپرداز بودند. بدون شک این رقم در سالهای آتی نیز افزایش خواهد یافت.  شکست در درجات امنیتی بالاتر  توجهات را به این موضوع جلب کرد. به عنوان مثال باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به شکست RBS WorldPay اشاره کرده بود. دراین کلاهبرداری، دزدان 9 میلیون دلار را در عرض 30 دقیقه از خودپردازها دریافت کرده بودند….

ادامه مقاله را اینجا بخوانبد.

سیستم پرداخت با بارکد در دستگاههای موبایل

پرداخت با موبایل نوعی فناوری  تجارت موبایل است که  بافراهم کردن ابزار مناسب پرداخت برای مشتری،  این روند را تسهیل می کند. روشهای پرداخت موبایل متعددی، پیشنهاد و اجرا شده اند مانند پرداخت آسان برای کاربر،  پرداخت مشتری محور و بازرگان محور که در آنها نگرانیهای امنیتی زیادی وجود داشته اند. این تحقیق  یک مدل پرداخت موبایل با بارکد برای کاربران این دستگاه ارائه میکند تا تجربه کاربر را ارتقا دهد. برخلاف سیستمهای پرداخت  موجود، روش پیشنهادی  نوعی مزیت متمایز برای حمایت از خرید و فروش محصولات و خدماتی دارد که براساس بارکدهای 2 بعدی هستند. هدف این تحقیق یکپارچه سازی مدل پرداخت با خدمات مالی براساس 2 قابلیت اصلی است…
 ادامه مقاله را اینجا بخوانید.

نرم افزار امنیتی وب برای سیستمهای انتقال پول

دانش  امنیت اطلاعات  نقشی حیاتی در زندگی ما دارد و به موضوعی مهم تبدیل شده است که در تحلیل و قضاوت درباره موفقیت یا شکست هر سیستمی  به آن پرداخته می شود. نرم افزارهای بانکداری الکترونیک برای  انتقال پول  یکی از مهمترین نرم افزارهایی هستند که  امروزه بانکها به کار می برند و بهای بسیاری به آن می دهند زیراحفظ صحت و کارآمد بودن  آن برای سلامت فرایند انتقال مهم است.

ممکن است هکرها با استفاده از بدافزارهای مختلف و ویروسهایی که  اطلاعات انتقال دهنده را تغییر می دهند به فرایند انتقال پول حمله کنند و مبلغ انتقالی را دستکاری کنند. یکی از آنها  با نرم افزار ساکت نامیده می شود مهمترین تهدیدی قلمداد می شود که بانکهای سراسر جهان باید به آن توجه کنند زیرا  این ویروس قابلیت زیادی برای نفوذ به  ایمن ترین شبکه های بانکی دارد و می تواند خسارات سنگینی به بانک وارد کند.

 این تحقیق با بلوکه کردن  ضعف های امنیتی ممکن راه حلی برای ویروس بانکداری ساکن  ارائه می کند. آزمایشهای ملزومی در این تحقیق آمده اند که صحت و سقم  راه حلهای  پیشنهادی را  آزمایش می کنند…..

ادامه مقاله را اینجا بخوانید.

تحلیل روند نرم افزار خود پردازها در 2013

رای ششمین سال متوالی ATMmarketplace.  میان دست اندرکاران صنعت مالی تحقیق کرده است تا راهنمای« تحلیل و روندهای نرم افزار خودپرداز» را ارئه کند. این راهنما روند خودپردازها در سراسر جهان را مد نظر قرار میدهد.

 در تحقیق نسخه 2013یکبار دیگر درباره آنچه که در دنیای نرم افزار ATM رخ می دهد ، سخن میگوییم ونقش خودپرداز ها درخدمت به مشتریان موسسات مالی را بررسی میکنیم. مانند نسخه های گذشته این راهنما، هدف نسخه جدید نیز فراهم کردن ابزاری برای موسسات است تا در برنامه ریزی های خود برای آینده  از آن استفاده کنند.

 همانند اغلب صنایع، تغییرات در دنیای مالی نیز بسیار کند اتفاق می افتد .البته  پس از چندسال بررسی، روندهای هر صنعت کاملاَ مشهود خواهند بود.  هرجا که  مناسب باشد بازخورد تحقیق جاری را با بازخورد تحقیقات سالهای قبل مقایسه می کنیم. این روش به تنهایی  راهی برای اطلاع از روند حدوث تغییرات است.

 با این وجود در برخی از حوزهها وقایعی مانند بی ثباتی اقتصادی چندسال گذشته و ظهور فناوری مانند تلفنهای هوشمند تغییراتی سریعتر در صنعت را سبب شد.

 یکی از مواردی که درسالهای اخیر کاملا روشن شده، این است؛ هنگامیکه  سخن از تقابلات فیزیکی میان بانک ومشتریان به میان می آید دستگاه خودپرداز کلید حل ماجراست……..

ادامه مقاله را اینجا بخوانید

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  10  =