مطالبه فهرست تمامی سهامداران بنگاه‌های اقتصادی

دبیر انجمن قطعه‌سازان اوضاع وام‌دهی بانک‌ها را همچنان نامطلوب عنوان کرد و گفت: بانک ها برای اعطای تسهیلات به متقاضیان فهرست تمامی سهمامداران بنگاه اقتصادی متقاضی را طلب می‌کنند و اگر حتی افرادی که در این بنگاه کمتر از 5 درصد سهامدار بوده و به سیستم بانکی بدهکار باشند، کل بنگاه تولیدی را از تسهیلات محروم می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدرضا نجفی‌منش در گفتگو با مهر، عدم همکاری بانک ها برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را از جمله موارد مناقشه برانگیز این روزهای کسب و کار ایران ذکر کرد و گفت: بانک ها در ارائه تسهیلات همچنان سه قفله هستند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: بانک ها با عملکرد خود نشان دادند که قصد ندارند از روال گذشته خود دست بردارند؛ چراکه برای اعطای تسهیلات به متقاضیان فهرست تمامی سهامداران بنگاه اقتصادی متقاضی را طلب می‌کنند و اگر حتی افرادی که در این بنگاه کمتر از 5 درصد سهامدار بوده و به سیستم بانکی بدهکار باشند، کل بنگاه تولیدی را از تسهیلات محروم می کنند.

وی تصریح کرد: در حال انتظار می رود که دولت کار وام‌دهی بانک ها به بخش تولید را تسهیل کند و بخش‌نامه مرتبط با بدهی معوق را لغو نماید.

نجفی‌منش در توضیح این مطلب افزود: اواخر سال 90 بخش نامه ای از سوی دولت صادر شد که بر مبنای آن چنانکه یک شرکت بدهی معوق داشته باشد نمی تواند از تسهیلات اعطایی بانک ها استفاده کند، ضمن اینکه این امر نه تنها منجر به کاهش حجم بدهی معوق بانک ها شد، بلکه این بدهی هم‌اکنون با رکود واحدهای تولیدی دو برابر شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطر نشان کرد: هم اکنون برای خریدهای خارجی یک واحد تولیدی باید با 135 درصد گشایش اعتبار کند که با توجه به دو برابر شدن قیمت ارز هم اکنون تامین نقدینگی بسیار سخت است و تولید نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  38