نجات عابران پیاده از دست رانندگان حواس پرت با فناوری جدید هوندا

هوندا به دنبال راهی جهت استفاده از تلفن‌های هوشمند برای محافظت از عابران پیاده در مقابل رانندگان بی‌دقت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  ایسنا، این شرکت خودروسازی امیدوار است طی پروژه‌ای بزرگ، تلفن‌های‌هوشمند را به گونه‌ای اصلاح کند که رانندگان را از حضور عابران پیاده آگاه کند.

 

فناوری جدید این شرکت «وسیله‌نقلیه‌-به-عابر پیاده» (Vehicle-to-Pedestrian) نام گرفته و از یک جی پی اس گوشی‌هوشمند و سامانه «ارتباطات اختصاصی طیف کوتاه» (DSRC) برای هشدار به رانندگان در زمانی که عابران پیاده از پشت یک خودروی پارک‌شده یا دیگر موانع ظاهر می‌شوند استفاده می‌کند.

 

در این سامانه یک نور بر روی داشبورد روشن می‌شود تا رانندگان را از حضور عابر پیاده در حال نزدیک‌شدن آگاه کند و عابران پیاده نیز بر روی گوشی‌هایشان، علامت هشدار دریافت می‌کنند.

 

سیستم DSRC می‌تواند از طریق یک برنامه ویژه با فناوری عملگر بر روی باند 5.9 گیگاهرتز برای برنامه‌های خودکار، عمل کند.

 

هوندا در تعقیب هدف خود تنها نیست و شرکت «جنرال موتورز» نیز از فناوری مشابهی برای توسعه فناوری شناسایی عابر پیاده بهره می‌برد. با این حال، هوندا یک گام جلوتر است و افزون بر فناوری شناسایی عابر پیاده، در حال آزمودن سیستم‌های «وسیله‌نقلیه‌-به-موتورسیکلت» (Vehicle-to-Motorcycle) است که از همان DSRC برای آگاه‌کردن رانندگان از حضور موتورسیکلت در خارج از میدان دید آن‌ها بهره می‌برد.

 

در این پروژه خودروسازان دیگری به همراه دانشگاه میشیگان، سازمان حمل‌و‌نقل امریکا و چند نهاد دیگر با یکدیگر همکاری دارند.

 

در صوت کارکرد درست، این سیستم‌ها ظرف چند سال آینده مورد استفاده عموم قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  7  =