وام‌های معوق ۱۰۰ میلیاردی پرداخت شود

مدیر عامل بانک کشاورزی از اختصاص 3500 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین نیازهای نهاده‌ای کشاورزان خبر داد و از وزیر جهاد درخواست کرد برای تأمین سرمایه در گردش کشاورزان، وام‌های معوق 100 میلیارد تومان کشاورزان هرچه زودتر پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،،محمد طالبی در نخستین گردهمایی مدیران بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در حال حاضر 3500 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین نیازهای نهاده‌ای کشاورزان اختصاص یافته است و در کنار آن نیز برای تأمین بذر نیز  400 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از وزیر جهاد درخواست می‌کنم وام‌های معوق 100 میلیارد تومان کشاورزان هرچه زودتر پرداخت شود تا سرمایه‌ در گردش مورد نیاز آنها تأمین شود، گفت: سامانه الکترونیکی وام‌های خرد راه اندازی شده و با این کار برای وام‌های زیر 20 میلیون تومان کشاورزان تنها یک بار برای گرفتن وام به بانک مراجعه می‌کنند. همچنین تاکنون یک میلیون پرونده کشاورزان وارد سیستم شده است و کاربران در خصوص اجرای سامانه الکترونیکی وام‌های خرد آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده وام‌های کوچک زیر 20 میلیون تومان در قالب کارت‌های اعتباری به کشاورزان پرداخت می‌شود، افزود: طرحی در بانک کشاورزی در حال اجرا است که بر اسا آن گروه‌هایی از بانک کشاورزی استان‌ها سفر می‌کنند و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را به صورت حضوری برطرف می‌کنند.

طالبی با ارائه این پیشنهاد که نظام پرداخت تسهیلات می‌تواند به صورت زنجیره‌ای باشد، خاطر نشان کرد: در این شرایط بخش کشاورزی به جای معرفی یک تولیدکننده، زنجیره‌ای از تولیدکنندگان مانند تعدادی از صنف مرغداری را معرفی کند تا انجام عملیات بانکی در این روش راحت‌تر و سهل‌تر خواهد بود.

وی در پایان گفت:  53 طرح شبکه‌های آبیاری با وزارت نیرو در حال اجرا است و 10 میلیارد تومان از طریق فاینانس برای اجرای این طرح‌ها تأمین شده است و باتوجه به اینکه این طرح در ارتباط با بخش کشاورزی است وزارت جهاد کشاورزی هم در اجرای این طرح‌ها مشارکت داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  69