مخالفت فراهانی با حضور ۳۰۰ نماینده در شورای اصناف

با توجه به تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که از هر 10 هزار واحد صنفی یک نماینده در شورای اصناف کشور حضور داشته باشد رییس شورای اصناف با این موضوع مخالفت کرده است لذا شورای نگهبان این قانون را مجددا به مجلس شورای اسلامی بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا قاسم نوده فراهانی، رییس شورای اصناف کشور امروز شنبه در نشستی درباره قانون نظام صنفی تصریح کرد: این قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان ارجاع داده شد اما شورای نگهبان ایراداتی به آن قانون گرفته و خواستار بازگشت مجدد این قانون به مجلس شده است.

وی اظهار کرد: ایراداتی که به این قانون گرفته شده این است که در هیات عالی نظارت دو نفر از نمایندگان مجلس از کمیسیون اقتصادی در این هیات حضور داشته باشند که شورای نگهبان این موضوع را مغایر با قانون دانسته است.

او در این باره ادامه داد: همچنین در یکی از مواد قانون نظام صنفی آمده است که از هر 10 هزار واحد صنفی یک نفر نماینده در شورای اصناف حضور داشته باشد که با این اوصاف تعداد نمایندگان در شورا به 300 نفر می‌رسد.

نوده فراهانی با تاکید بر این‌که براساس این قانون تعداد نمایندگان تهران در شورا به 40 نفر و در برخی مراکز به یک تا دو نفر می‌رسید بیان کرد: لذا درخواست دادیم که مبنا همان قانون قبلی باشد.

رییس شورای اصناف به این سوال ایسنا که حضور 300 نماینده از واحدهای صنفی در شورای اصناف چه ایرادی دارد، پاسخ نداد.

وی در ادامه با بیان این‌که نمایشگاه‌های پاییزه در 400 مرکز در سراسر کشور برگزار می‌شود گفت: از این تعداد چهار نمایشگاه در شهر تهران از سیزدهم تا بیست و دوم شهریور ماه در حکیمیه، فرهنگسرای خاوران، ارم و بوستان ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه مصلی نیز از بیستم تا بیست و نهم شهریور ماه با عرضه لوازم التحریر و مواد غذایی برگزار می‌شود.

نوده فراهانی با تاکید بر این‌که در این مرکز وسایل و لوازمی که مرتبط با بازگشایی مدارس است عرضه می شود خاطرنشان کرد:‌ در کنار این کالاها مواد غذایی، مواد پروتئینی و شوینده‌ها نیز توزیع می‌شود. البته در نمایشگاه مصلی قرار است طرح شمیم مهر برگزار شود که در آن صرفا مواد غذایی و لوازم التحریر توزیع می‌شود.

رییس شورای اصناف با تاکید بر این‌که این نمایشگاه‌ها از 10 تا 22 برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه از آنجایی که لوازم التحریر تولید داخلی بسیار کم است ولی باز هم سعی کرده‌ایم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وی از ایجاد نقوش جدید روی کیف و لوازم التحریر دانش‌آموزان خبر داد و تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ها تخفیف کالاها بین 15 تا 20 درصد خواهد بود و نظارت بازرسان بر عرضه کالا نیز در این ایام تشدید می‌شود.

نوده فراهانی از فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی در راستای حمایت از طرح 100 روزه دولت خبر داد و گفت: یک خانواده ایرانی بیش از 100 برابر خانواده‌هایی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند کالا در خانه‌های خود ذخیره می کند در حالی که مدیریت باید به نحوی باشد که هیچ احتیاجی به ذخیره سازی کالا در خانه نباشد.

به گفته وی، ترس از کمبود کالا در بین خانواده‌های ایرانی باعث ذخیره سازی کالا از سوی آنان می‌شود لذا اعتماد مردم باید جلب شود و آنان بدانند که برای تامین کالا مشکلی نخواهند داشت.

او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تفاوت قیمت عرضه میوه در میادین و خرده فروشی‌ها، گفت: تفاوت قیمت میوه بین میادین و خرده فروشی‌ها باید 30 درصد باشد اما مشکلی که وجود داشت صدور فاکتورهای بدون مارک در میادین بود لذا تصمیم گرفتیم فاکتورهای سریال‌دار صادر کنیم.

نوده فراهانی با تاکید بر این‌که خرده فروشی‌ها می‌توانند حداکثر 30 درصد روی قیمت فاکتور میوه‌ها اعمال کنند اظهار کرد: اعمال سود بیش از 30 درصد روی فاکتورها تخلف است. نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در میادین حضور دارند و باید فاکتورها را مهر کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که بر عملکرد بازرسان شورای اصناف به چه صورت نظارت می شود گفت: ما متوجه تخلفات احتمالی بازرسان نمی شویم ولی اگر کسی تخلف کند با آن 100 درصد برخورد می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3