رتبه بندی مشتریان در شعب بانک ملت اجرا می‌شود

عضو هیئت مدیره بانک ملت:

عضو هیئت مدیره بانک ملت گفت: طرح رتبه بندی مشتریان بانکها امسال در تمامی مناطق بانک ملت عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی، عضو هیئت مدیره بانک ملت اظهار داشت: بررسی، تجزیه و تحلیل ذینفع واحد و مصادیق آن ، تدوین دستورالعمل اجرایی تسهیلات، تعهدات سندیکایی و استقرار کاردان حقوقی و کارشناس اعتباری در شعب ممتاز، از جمله امور اعتباری در دست اقدام در بانک ملت است.


محمدرضا ساروخانی در همایش تخصصی اعتباری با تأکید بر این که 80 درصد درآمد این بانک از محل اعطای تسهیلات است، اضافه کرد: خصوصی شدن این بانک بخش اعتباری را وارد فاز جدیدی کرده است که در این فاز، سودآوری بانک به عهده بخش اعتباری گذاشته شده است.
وی با تاکید بر این که در همه بانک‌های خصوصی کشور، بخش قابل توجهی از درآمد که ناشی از فعالیت‌های اعتباری و روی سود هر سهم بانک مؤثر است، گفت: امروزه قیمت سهام و سودآوری بانک، حرف اول را در ارزش بانک می‌زند، بنابراین فعالیت حوزه‌های اعتباری بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.
معاون اعتباری مدیرعامل بانک ملت با تأکید بر این که خصوصی شدن بانک یک تغییر اساسی بود، ادامه داد: صرف این تغییر تمامی خواسته‌ها را برآورده نمی کند بلکه این تغییر نیاز به تغییر باور، رفتار و عملکردها دارد.
وی به برنامه‌های جدید اعتباری بانک ملت اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد جذابیت در سبد محصولات اعتباری از مهمترین این برنامه‌هاست که تاکنون محصولات جدیدی مانند بسته‌های متخصصان، ارمغان، پایانه‌های فروشگاهی و تسهیلات مشارکت تدریجی ارائه شده و بانک با هدف افزایش سودآوری، از عقود مبادله‌ای به مشارکتی تغییر جهت داده است.
ساروخانی با تأکید بر لزوم افزایش حجم صدور ضمانتنامه‌ها، تصریح کرد: خوشبختانه بانک ملت در سال گذشته موفقیت‌های خوبی در این زمینه کسب کرده است ولی ظرفیت بانک به مراتب بالاتر از این موفقیت‌ها است.
عضو هیئت مدیره بانک ملت به اجرای آزمایشی طرح رتبه‌بندی در برخی مناطق بانک اشاره کرد و افزود: این طرح در سال جاری در تمامی مناطق بانک عملیاتی خواهد شد.
وی مدیریت نسبت منابع و مصارف را از دیگر الزامات برای افزایش سودآوری بانک خواند و ادامه داد: با کنترل‌های خوبی که در سال گذشته انجام شده است نه تنها مشکل نقدینگی بانک رفع شده بلکه در پایان سال گذشته با مازاد نقدینگی هم روبه‌رو شده‌ایم.
ساروخانی اضافه کرد: رویکرد منطقی کارکنان بخش اعتباری درنحوه توزیع نقدینگی و مدیریت آن باعث افزایش قیمت سهام و پیش بینی سودآوری برای پایان سال گذشته شد.
وی بر لزوم کاهش فرآیند اعطای تسهیلات تأکید کرد و خاطر نشان کرد: باید زمان‌بندی اعطای تسهیلات را تحت کنترل داشته باشیم و روی فرآیند آن حساس باشیم تا بتوانیم مشتریان با اهلیت و ظرفیت را جذب و حفظ کنیم.
معاون اعتباری مدیرعامل بانک ملت، ایجاد چک لیست برای انواع تسهیلات را از دیگر برنامه‌های بانک خواند و ادامه داد: با وجود این سیستم، مشتریان قادر خواهند بود درخواست خود را از طریق اینترنت به بانک ارائه دهند و به صورت الکترونیک در مسیر دریافت تسهیلات قرار گیرند.
وی پروژه تعیین اهلیت و ظرفیت مشتریان را از دیگر پروژه‌های بخش اعتباری بانک ملت خواند و اضافه کرد: این پروژه در مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی بانک آماده شده و در مرحله اجرای آزمایشی است که با نهایی شدن آن، در کل کشور راه‌اندازی خواهد شد.
ساروخانی ادامه داد: کارهای مطالعاتی طرح استانداردسازی فرآیند اعطای تسهیلات نیز انجام شده و هم اکنون در مرحله آزمایش در برخی مناطق بانک است که در چارچوب این طرح، فرآیند اعطای تسهیلات زمان‌بندی و زمان اعطای انواع تسهیلات مشخص می‌شود.
وی با اشاره به رشد 423 درصدی تسهیلات ارزی بانک ملت در سال گذشته افزود: تسهیلات ریالی این بانک نیز با 17 درصد رشد روبه‌رو شده است.
وی با بیان این که حجم مطالبات بانک ملت 2.3 درصد کم شده است، گفت: 11 درصد رشد در گشایش اعتبارات اسنادی و 22 درصد رشد در صدور ضمانتنامه‌ها نسبت به سال 87 از موفقیت‌های بانک در سال گذشته است.
ساروخانی با تأکید بر این که حاشیه سود بانک ملت از 0.23 در سال 87 به 2.3 درصد در پایان سال گذشته افزایش یافته است، تصریح کرد: برای پایان سال جاری، سود مناسبی را بر هر سهم بانک پیش بینی کرده‌ایم که حتم داریم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است این سود محقق خواهد شد.
عضو هیئت مدیره بانک ملت، نسبت مانده عقود مشارکتی به کل تسهیلات بانک ملت را تا پایان سال گذشته، 35 درصد ذکر کرد و گفت: این رقم در پایان سال 87 حدود 23 درصد بوده است که امیدواریم در پایان سال جاری به 70 درصد افزایش یابد.
وی از افزایش اختیارات شعب ممتاز، درجه یک و دو در اعطای تسهیلات خبر داد و عنوان کرد: موفقیت این تفویض اختیار منوط به کنترل و توانمندسازی نیروی انسانی شعب است. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  31  =  41