سرمایه گذاری سومین بانک بزرگ آمریکا در بازار بیمه آسیا

شرکت سیتی بانک سومین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قصد دارد فعالیت خود را در بازار بیمه آسیا گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از صنعت بیمه به نقل از ایشااینشورنس ریویو، این بانک آمریکایی که زیر مجموعه "سیتی گروپ" یکی از بزرگترین موسسه های مالی جهان است، در نظر دارد با استفاده از شعبه های خود در سراسر جهان فرصت جدیدی را در اختیار شرکت های بگذارد که مشتاق هستند در بازار رو به رشد بیمه آسیا سرمایه گذاری کنند.

سیتی ‌گروپ، بزرگترین شبکه مالی جهان را داراست. این گروه با 16 هزار دفتر در سراسر جهان، در 160 کشور فعالیت اقتصادی دارد. این شرکت همچنین دارای 200 میلیون مشتری در بیش از 160 کشور جهان است و در ایالات متحده نیز فروشنده اصلی اوراق بهادار به اداره خزانه ‌داری ایالات متحده به شمار می آید.

بنا به گزارش هفته نامه "فوربس"، سیتی‌ گروپ در اوج کار خود، بزرگترین بانک و شرکت بازرگانی جهان بوده و 357 هزار کارمند در این شرکت اشتغال داشتند.

در این گزارش آمده است که بیمه گران عمر می توانند با استفاده از شعبه های این بانک در کل منطقه آسیا، محصولات خود را بفروشند.

به گفته یکی از منابع آگاه، این فعالیت یکی از بزرگترین قراردادهای از این نوع است که تاکنون اجرایی شده است.

در حال حاضر تعداد کمی از بیمه گران عمر با استفاده از 600 شعبه این بانک، محصولات خود را در بزرگترین قاره آسیا به معرض فروش گذاشته اند؛ اما مدیران این بانک آمریکایی امیدوارند که تعداد شرکت ها در هفته های آینده چند برابر شود.

این منبع آگاه در ادامه گفت: سیتی گروپ امیدوار است که با انعقاد قراردادهای بی نظیر بتواند از طریق دریافت کمیسیون و حق لازحمه در طول بازه زمانی 15 ساله، میلیاردها دلار کسب درآمد کند.

او افزود: این بانک در حقیقت در تلاش است تا در بخش فروش بیمه عمر سرمایه گذاری کند و محصولات جدیدی را به طبقه متوسط در اکثر کشورهای آسیایی معرفی کند.

سیتی بانک آمریکا عضوی از سیتی گروپ است که در سال 1812 میلادی تاسیس شد. این بانک در ماه مارس سال 2010 میلادی عنوان سومین بانک بزرگ ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد.

طبق گزارش های منتشر شده، پنج درصد از سهام این شرکت بین ‌المللی متعلق به "ولید بن طلال بن عبد العزیز آل سعود"‎ شاهزاده عربستان سعودی است.

کارشناسان صنعت بیمه بر این باورند که سیتی بانک در حال حاضر یکی از اصلی ترین فروشندگان بیمه عمر در اکثر کشورهای جهان است و تلاش می کند که از این مسیر، بر میزان سوددهی خود بیافزاید.

طبق این گزارش، این بانک آمریکایی در 12 کشور آسیایی نظیر استرالیا، کره جنوبی و هندوستان شبکه بانکی گسترده ای دارد و بیش از 15 میلیون مشتری خرده فروشی در این بازارها زیر نظر این بانک فعالیت می کنند.
اکنون انتظار می رود، بازار بیمه عمر در کشورهای نوظهور آسیایی رشدی 9.8 درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کند؛ این رقم دو برابر رقمی است که برای بازاهای توسعه یافته و چهار برابر بیشتر از رشدی است که برای کشورهای صنعتی در این قاره پیش بینی شده است.
کارشناسان تخمین می زنند که بازار بیمه عمر در اقتصادی نوظهور و صنعتی به ترتیب 5.2 و 2.2 درصد رشد داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =