مراسم معارفه دکتر واعظی وزیر ارتباطات با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد

مراسم معارفه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تودیع دکتر نامی وزیر پیشین این وزارتخانه با حضور خانواده دکتر شهید قندی وزیر فقید پست و تلگراف و تلفن، دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دکتر تقی پور و دکتر معتمدی وزرای سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان وزارتخانه، روساء، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه از جمله مدیرعامل و اعضای هیات مدیره پست بانک ایران و همچنین خبرنگاران رسانه ها و سایر مهمانان دعوت شده در سالن شهید قندی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی پست بانک در این مراسم مهندس جهانگیری در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر تقویت جایگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین وزارتخانه های کشور اظهار داشت: اداره امور کشور و توسعه دولت الکترونیک به شدت نیازمند زیرساخت های ارتباطی است و این امر می تواند در وقت و هزینه های مردم صرفه جوئی قابل توجهی ایجاد کند.
وی با اشاره به شخصیت شناخته شده علمی و تجربی و توانمندی های دکتر واعظی افزود: این وزارتخانه از مهمترین بخش های درآمدی کشور است چون در این بخش با عرضه ایده ها، طرح ها و افکار و اندیشه نخبگان درآمد خوبی نصیب کشور می شود و دامنه فعالیت این وزارتخانه بسیار وسیع است.
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به منظور رفع مشکلات و چالش های اقتصادی با تمام وجود و عشق و علاقه نیازمند همکاری و انتقاد تمامی صاحب نظران است و همه باید به دولت کمک کنند.
جهانگیری در پایان تاکید نمود: در بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالان خصوصی زیادی فعالیت می کنند که می توانند در اشتغال زائی کمک زیادی به دولت داشته باشند و یقیناً این بخش به یکی از بخش های فراگیر کشور تبدیل خواهد شد.
دکتر واعظی وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حسن اعتماد رئیس جمهور، مجلس شورای اسلامی و مجموعه وزارتخانه و همچنین تقدیر از تلاش ها و زحمات تلاشگر و زحمتکش پست، پست بانک و مخابرات در بخشی از سخنان خود گفت: بزرگترین سرمایه این وزارت، نیروهای انسانی متخصص و دلسوز، زحمتکش و امین و صادق است که می توانند در پیشرفت و اعتلای وزارت ارتباطات مفید و مؤثر باشند.
وی تصریح نمود: به دنبال بزرگ کردن وزارتخانه نیستیم بلکه به دنبال تولید و ایجاد کار و اشتغال هستیم و در این راستا صرفاً به وظیفه حاکمیتی پرداخته و از بخش خصوصی فعال در این عرصه حمایت خواهیم کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان اظهار داشت: تبعیت از مقام معظم رهبری و رهنمودها و هدایت های ایشان، تعامل با مجلس شورای اسلامی، توجه به مردم و مشارکت آنان در امور و تعامل با رسانه ها جهت شفاف سازی فعالیت ها و اقدامات رویکردهای این وزارتخانه می باشد.
حجت الاسلام سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم اظهار داشت: همه وزرای قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هریک به نوبه خود در توسعه و روند روبه رشد ارتباطات کشور نقش مهمی داشته اند و قدردان زحمات تک تک آنان هستیم.
وی افزود: مجلس مصمم به همکاری و تعامل با دولت تدبیر و امید در همه عرصه به ویژه عرصه های ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم عنوان کرد: فناوری اطلاعات یک امر فرابخشی است زیرا زندگی بشر را در حوزه های مختلف از جمله؛ انرژی، بانکداری، فضای مجازی، آموزش و علمی به شدت تحت تأثر قرار داده و در واقع موتور رشد علمی کشور فناوری اطلاعات است.
وی با بیان اینکه بهترین نیروها در حوزه های صنعت و فناوری اطلاعات است خاطرنشان ساخت: برنامه پنجم توسعه کشور نقطه عطف فناوری اطلاعات است و در همین راستا بخش ارتباطات و دفاتر ICT روستائی نیازمند حمایت همه جانبه است زیرا کار این بخش بسیار مهم بوده و از الزامات پیشرفت کشور می باشد.
دکتر کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک نهاد درآمدزاست و نقش اصلی آن باید احیاء شود زیرا در برنامه پنجم توسعه کشور تکالیف مهمی از جمله توسعه 80 درصدی دولت الکترونیک برای آن در نظر گرفته شده است و به همین خاطر مرکز تحقیقات و سازمان فضائی باید مجدداً به این وزارتخانه ملحق شود چون این دوبخش بازوی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است.
وی اضافه کرد: این وزارتخانه باید در فضای مجازی جهان حضور یافته و دیپلماسی بین المللی فعالی داشته باشد و خوشبختانه دکتر واعظی هم دارای علم و دانش ارتباطات است و هم تجربه لازم را در بخش های دیپلماسی و فناوری اطلاعات دارد.
دکتر نامی وزیر پیشین وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این مراسم گفت: عرصه های ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین زیربنای حرکت جامعه جهانی و هدف اصلی جهانی سازی است و حوزه دنیای مجازی به سرعت به دنیای واقعی نزدیک شده که بایستی همه کمک کنند تا این حوزه قوی تر شود.
وی تاکید کرد: مسئولیت دبیری شورایعالی فضای مجازی کشور باید بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد زیرا این حوزه، حوزه استراتژیک است و حوزه های زیادی را تحت تأثیر خود می دهد.
گفتنی است: در پایان این مراسم ضمن ابلاغ حکم دکتر محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و اطلاعات از سوی معاون اول رئیس جمهور به وی از زحمات و تلاش های دکتر نامی نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1