نقش پایانه‌های فروش در جذب منابع ارزان قیمت/ ضرورت آشنایی کامل همکاران با خدمات جدید بانک

در همایش بررسی عملکرد بانک ملی مطرح شد

مدیرعامل در همایش بررسی عملکرد بانک بر ضرورت خلق درآمد، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری تاکید کرد/پایانه‌های فروش نقش ویژه‌ای در جذب منابع ارزان قیمت دارند و همکاران لازم است توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک ملی فرشاد حیدری در جمع اعضای هیأت مدیره، مدیران امور، روسای ادارات امور و شعب مستقل و تنی چند از روسای ادارات مرکزی با تبریک شروع به کار دولت محترم ابراز داشت: بانک ملی ایران به عنوان بازوی توانمند دولت متعهد است نقش خود را در پیشرفت اقتصادی کشور به خوبی ایفا نماید.
وی با اشاره به رای اعتماد بالا و بی‌سابقه وزیر امور اقتصادی و دارایی در تمامی سال‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: این رای بالا، مسئولیت سنگینی را برای تمامی ارکان این وزارتخانه از جمله بانک‌ها ایجاد می‌کند تا به این اعتماد نمایندگان محترم مردم پاسخ مناسب داده و بیش از پیش در ارائه خدمات و تسهیلات به مردم بکوشند .
حیدری در ادامه خواستار اولویت‌بندی اهداف توسط واحدها شد و گفت: کسب سودآوری، تجهیز منابع ارزان قیمت، پرداخت بهینه تسهیلات و حساسیت بالا نسبت به وصول مطالبات، اولویت‌های مهم حال حاضر بانک است.
وی با اشاره به اهمیت ارتقایبهره‌وری در بانک تصریح کرد: خلق درآمد، صرفه‌جویی و ارتقایبهره‌وری زمینه‌ساز ارائه صورت‌های‌ مالی مطلوب است.
تجدید ارزیابی وثایق، رعایت سقف‌های اعتباری، دسته‌بندی پرونده‌های مطالباتی و یکسان‌سازی قراردادهای شرکت داده‌ورزی سداد با شرکت‌های پشتیبانی از جمله تاکیدات مدیرعامل در این همایش بود.
مدیرعامل بانک در بخش دیگری از همایش به ساماندهی شرکت‌های بانک و افزایش سرمایه گروه توسعه ملی اشاره کرد و گفت: در فاز بعدی با فروش برخی شرکت‌ها، منابع آزاد شده برای پرداخت تسهیلات به مردم در اختیار شعب قرار خواهد گرفت.
حیدری در پایانبر اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و گره گشایی از امور تولیدکنندگان تاکید کرد.
خواجه حسنی: تاکید بر نقش پایانه‌های فروش در جذب منابع ارزان قیمت
خسرو خواجه حسنی عضو هیأت مدیره ابراز داشت: پایانه‌های فروش نقش ویژه‌ای در جذب منابع ارزان قیمت دارند و همکاران لازم است توجه بیشتری به این بخش داشته باشند.
وی با اشاره به هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس بانک ملی ایران در شهریورماه گفت: به نظر می‌رسد در سالگرد تاسیس بانک نیاز به خانه‌تکانی در وضعیت ظاهری شعب و وضعیت درونی کارکنان وجود دارد تا با این تغییرات، افتخارات این موسسه بزرگ بیش از پیش شود و بتوانیم آنچنان که شایسته است به مردم ارائه خدمت کنیم.
دامغانیان: لزوم توجه بیشتر به نرخ موثر تسهیلات
جمال دامغانیان عضو هیأت مدیره در این همایش گفت : ادارات امور و شعب مستقل به نرخ موثر تسهیلات باید توجه بیشتری داشته باشند تا افزایش یابد. در این زمینه باید نسبت‌ها کنترل شده و بر اساس آن اقدام گردد.
وی خواستار رصد اقلام سود و زیان شد و ادامه داد: سیاست‌های مالی سال 92 بانک باید با همت و تلاش همکاران اجرایی شود.
دامغانیان در ادامه خواستار انتقال مباحث همایش به همکاران توسط روسای ادارات امور و شعب مستقل شد.
حسین زاده : ضرورت آشنایی کامل همکاران با خدمات جدید بانک
محمدرضا حسین‌زاده عضو دیگر هیأت مدیره با اشاره به خدمات جدید بانک نظیر رعد ملی، شهاب ملی و کانون جوانه‌ها تاکید کرد : این خدمات در سیستم بانکی منحصر به فرد است و همکاران باید با آشنایی کامل نسبت به این خدمات، مشتریان را به استفاده از آن‌ها ترغیب کنند.
وی توسعه واحدهای شهاب ملی را جزو سیاست‌های بانک عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه از پایانه‌های فروش جهت افزایش منابع بانک ابراز داشت: مجموعه اقداماتی برای بهره‌وری پایانه‌های فروش و نظارت بر شرکت‌های پشتیبان پایانه‌های فروش در حال انجام است، ضمن اینکه واحدها نیز باید با نظارت بیشتر بر عملکرد این دستگاه‌ها، جانمایی صحیح را به عنوان یک اولویت مهم در نظر بگیرند.
منصور خاکی : مدیران باید تحلیل سود و زیان داشته باشند
در ادامه همایش بررسی عملکرد بانک، محمدابراهیم منصور خاکی عضو هیأت مدیره با تبیین راهکارهای افزایش سودآوری گفت: راهکارهایی نظیر افزایش منابع، مصارف و خدمات و کاهش هزینه‌ها باید به طور متوازن مدیریت شوند تا حداکثر سودآوری تحقق یابد.
وی خواستار طراحی مدلی برای افزایش سودآوری واحدها براساس شرایط هر منطقه شد و تاکید کرد: مدیران باید تحلیل سود و زیان داشته باشند، در عین حال مطالبات معوق باید از همین الان مدیریت شود چون به طور مستقیم در سود و زیان بانک تاثیرگذار است.
به گفته منصور خاکی املاک مازاد بانک باید با سرعت بیشتری به فروش برسد تا از این طریق درآمدهای بانک افزایش یابد. 
 کمرئی : سرانه سپرده شعب و کارکنان ارتقا یابد
عباس کمرئی دیگر عضو هیأت مدیره بانک در این همایش گفت: سرانه سپرده شعب و کارکنان باید در تمامی ادارات امور شعب ارتقا یابد.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اعتباری سال 92، خواستار ارائه نظرات مسئولان ادارات امور شعب و شعب مستقل در این خصوص شد و ادامه داد: در زمینه وصول مطالبات غیرجاری نیز همکاران باید همانند سال گذشته تلاش کنند، در عین حال در ماده 16 قانون بودجه نیز تسهیلاتی در این خصوص پیش‌بینی شده است.
در ابتدای این همایش، علیرضا قیطاسی مدیر امور سازمان گزارشی جامع از عملکرد و جایگاه ادارات امور و شعب مستقل در خصوص منابع، مصارف، وصول مطالبات و سودآوری تا پایان تیرماه امسال ارائه کرد.
همچنین در این همایش با توجه به اهمیت بالای پایانه های فروش در جذب منابع، علیرضا پور ابراهیمی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد با تشریح وضعیت عملکردی پایانه های فروش بانک ملی ایران، به تشریح نحوه سرویس دهی شرکت مذکور در این خصوص پرداخت.
بحث و تبادل نظر روسای ادارات امور و شعب مستقل در خصوص راهکارهای افزایش بهره وری پایانه های فروش از دیگر بخش های این همایش بود.
همچنین در این همایش مقرر شد راه های بهبود سرویس دهی پایانه های فروش بانک ملی ایران ظرف 2 هفته مورد بررسی قرار گرفته و در همایش بعدی این بانک ارائه گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  −    =  94