مردم به دولت امید بسته‌اند/ جامعه به شدت درگیر فضای سوء‌ظن است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین نشست شورای معاونین این وزارتخانه مبارزه با فساد را باعث بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: با توجه به وظیفه گسترده این وزارتخانه، به شدت زمینه جزیره ای عمل کردن وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، علی ربیعی در اولین نشست شورای معاونین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: مبارزه با فساد و رانت باعث بهبود فضای کسب و کار می شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: فضای عمومی جامعه باید به سمت سرمایه گذاری سوق داده شود و سرمایه ها برای توسعه اشتغال و حمایت از کار آفرینی به کار گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز گذشته در شورای معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می گفت، وضعیت کنونی کشور را در مرحله حساس و خطیری عنوان کرد و با اشاره به اعمال تحریم و آثار آن بر شرایط اقتصادی کشور گفت: به نظر من همه دولت های گذشته زحمت کشیده اند اما شرایط حساس و خطیر است و باید تلاش کنیم به روند سرمایه گذاری رونق دهیم.

ربیعی بروز شکاف اجتماعی در جامعه را یک نقص برای حرکت رو به جلوی کشور عنوان کرد و با تاکید بر اینکه این شکاف های اجتماعی باید به سمت پُر شدن حرکت کند افزود: استفاده بهینه از سرمایه های اجتماعی می تواند در حل معضلات اجتماعی و اقتصادی به ویژه کاهش شکاف طبقاتی نقش آفرینی موثر داشته باشد.

وی افزود: اعتقاد دارم سیاست گذاری های مطلوب رفاهی و اجتماعی می تواند در جهت حل معضلات طبقات فقیر جامعه موثر باشد و ما خود را ملزم به اتخاذ و اجرای چنین سیاست هایی می دانیم.
ربیعی با اشاره به شعارهای دولت و اقبال مردم به این شعارها و برنامه ها، پاسخ به امید مردم را وظیفه همه قوا عنوان کرد و بیان داشت: مردم به این دولت امید بسته اند و ما باید به این امید پاسخ دهیم و با ارتقای زندگی مردم به ویژه طبقات پایین دست انتظارات را محقق کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت تمام قوا و بخش های مختلف از دولت برای پاسخگویی به انتظار مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: من به عشق خدمت آمده ام و 3 مولفه عقل، دین و اخلاق را ملاک فعالیت های خود ساخته ام و معتقدم برای بهبود فضای کسب و کار باید با عزم جدی به مبارزه با فساد و حذف رانت ها برخواست.

ربیعی ادامه داد: با هر عقیده سیاسی باید به خط امام و رهبری پایبند باشیم و در فضای آفت زده سوءظن که متاسفانه جامعه ما به شدت درگیر آن است باید برای رضای خدا تلاش کنیم. وی آرامش سازمانی را یک مولفه بنیادین برای اجرای برنامه ها دانست و با تاکید بر پایبندی به برنامه ها، متناقض کار کردن در سطح سازمان های تابعه را یک مشکل بزرگ عنوان کرد و افزود: نبود آرامش سازمانی، فضا را فرسایشی می کند و با توجه گستره وظایف تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به شدت ظرفیت جزیره ای عمل کردن را دارد باید بتوانیم هم افزایی سازمانی را افزایش دهیم.

وی هدف گذاری مشترک بر اساس برنامه ها و اهداف را موجب ارتقا همبستگی عنوان کرد و تصریح کرد: مدیران علاوه بر این که باید مظهر عقل، عطوفت و اخلاق برای همکاران باشند باید تحقق منافع ملی را  ارجحیت داده و از بخشی نگری پرهیز نمایند. ربیعی در پایان چابک سازی سازمان، انضباط، نوآوری و حرکت بر اساس برنامه و پایبندی به اهداف دولت را  از وظایف دیگر عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  +    =  12