آیا سنت ۱۰۰ ساله فدرال رزرو آمریکا می شکند

انتخاب جانشین برنانکه طی ماه های آینده مهمترین و در عین حال سخت ترین تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از یاهو فایننس؛ دور دوم ریاست برنانکه در فدرال رزرو ژانویه 2014 میلادی به پایان خواهد رسید. به نظر می رسد وی دیگر تمایلی برای ادامه فعالیت در فدرال رزرو ندارد. البته برنانکی هنوز در محافل رسمی و عمومی در این خصوص اظهار نظر نکرده است.
برنانکه در پاسخ به بحران مالی و اقتصادی 2007 میلادی که بزرگترین بحران پس از بحران دهه 1930 میلادی به شمار می رفت، نرخ بهره بانکی را به شدت کاهش داد و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرد.
برنانکه قصد دارد برنامه های محرک پولی را تا کاهش نرخ بیکاری به 6.5 درصد ادامه دهد. نرخ بیکاری آمریکا هم اکنون به 7.4 درصد رسیده که این پایین ترین رقم در 4 سال اخیر به شمار می رود.
اجرای برنامه محرک پولی فدرال رزرو در سال های اخیر موجب رشد فزاینده نقدینگی شده و برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به رشد فزاینده نرخ تورم در ماه های آینده هشدار می دهند.
نشست آتی مقامات فدرال رزرو آمریکا در روزهای 17 و 18 سپتامبر برگزار خواهد شد و برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که فدرال رزرو اجرای بخشی از سیاست های محرک پولی را متوقف خواهد کرد.
جانت یلن معاون کنونی فدرال رزرو بیشترین شانس را برای احراز ریاست فدرال رزرو دارد. وی می تواند به عنوان نخستین زن به ریاست فدرال رزرو آمریکا در بیش از 100 سال اخیر دست یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  +    =  84