از جعل کارت معافیت و مدرک دانشگاه آزاد تا جعل ایران چک ۵۰ هزار تومانی

افردی که اقدام به جعل انواع اسناد دولتی و مدارک دانشگاهی می‌کردند، توسط پلیس تهران شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از باشگاه خبرنگاران در پی اطلاعاتی مبنی بر این که افرادی به صورت باندی اقدام به جعل اسناد دولتی، سند ملک، سند خودرو، کارت گواهینامه، اسکناس و مدارک دانشگاه آزاد اسلامی و .. می‌کنند. پرونده جهت رسیدگی در اختیار ماموران اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

با بررسی های اولیه یکی از متهمان با هویت اصغر 26 ساله شناسایی شد و پس از اخذ دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از محل 3 دستگاه لپ تاپ و 2 دستگاه پرینتر رنگی کشف شد. پس از بازبینی محتویات هارد تعدادی اسناد جعلی و معلوم از جمله سند خودرو، سند ملک، و کارت گواهینامه موتور و خودرو کشف گردید.

همچنین پس از تحقیق از متهم بیان داشت: که فایل ها را از شخصی به نام مهران خریداری نموده و برای شخصی به نام داود گواهینامه جعلی موتورسیکلت تهیه می کرده است.

با به دست آمدن اطلاعات داود نیز شناسایی و دستگیر شد. نامبرده در اعترافاتش بیان داشت: گواهینامه ها را به مبلغ دویست هزار تومان به شخصی به نام محمد به فروش می رسانده است.

وی ادامه داد که آدرسی از وی ندارد و از طریق تلفن و تعیین قرار با وی معامله می کرده است.

با تجمیع اطلاعات به دست آمده از متهمان جاعل اصلی به هویت مهدی 28 ساله شناسایی شد و پس از چندین روز تعقیب و مراقبت در مخفیگاهش در خیابان رودکی دستگیر و یک دستگاه رایانه از وی کشف شد پس از بازبینی هارد لپ تاپ، تعداد اسناد مجهول از قبیل کارت گواهینامه، مدرک خام دانشگاه آزاد اسلامی، ایران چک 50 هزار تومانی، اسکناس 5 یا 10 هزار تومانی، کارت های پایان خدمت و معافیت، سند بنچاق اداره ثبت، گواهی کسر از حقوق بانک اداره ایثارگران، انواع فیش حقوقی، حکم کارگزینی و تعداد زیادی اسناد دولتی دیگر که در حال بررسی می باشد کشف و ضبط گردید.

پرونده در حال حاضر در دادسرای ناحیه 18  شعبه 6 بازپرسی قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7