پیش بینی جهانی از آینده بازار طلا

بهای جهانی طلا پس از رشد 9 درصدی طی سه هفته گذشته، با انتظار سرمایه گذاران برای مشخص شدن نتایج نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه اندکی کاهش یافت. کاهش قیمت طلا در حالی است که قیمت این فلز گرانبها در 3 هفته اخیر به طور متوالی با افزایش روبرو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از  فرارو، کاهش قیمت طلا در بازار جهانی تاثیر خود را بر بازار داخلی گذاشته است چنانکه امروز قیمت سکه و طلا در بازار تهران با کاهش 500 تا 10هزار تومانی همراه بود. هر قطعه  سکه  تمام طرح جدید با کاهش 10 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 50 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین هر نیم  سکه بهار آزادی و ربع سکه با کاهش 2 هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ترتیب به نرخ 573 هزار و 378 هزار تومان قیمت گذاری شد.

به عقیده کارشناس اقتصادی موسسه آگلو کپیتال احتمال کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا وجود دارد. کارشناسان اقتصادی این موسسه پیش بینی کردند با پایان یافتن طرح محرکه اقتصادی آمریکا قیمت جهانی طلا به 1000 دلار در هر اونس سقوط خواهد کرد.

در مقابل در نظرسنجی این هفته از 30تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ13 نفر به افزایش، 10 نفر به کاهش و 7نفر به ثبات قیمت جهانی طلا در هفته جاری رای دادند. به عقیده این کارشناسان از آنجایی که میزان خرید جواهرات کاهش یافته است اکثر کارشناسان اقتصادی بلومبرگ برای چهارمین هفته متوالی به رشد بهای جهانی طلا در هفته جاری رای دادند.

همچنین در نظرسنجی تازه کیتکو 23 کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 9 نفر به افزایش قیمت طلا، 6 نفر به کاهش قیمت رای داده اند و 8 نفر نیز بر این باورند که بهای طلا طی هفته جاری تغییر چندانی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد نشست فدرال رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را بر روند تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.  برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند اگر فدرال رزرو به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه دهد قیمت طلا به زودی به بیش از 1380 تا 1400 دلار در هر اونس خواهد رسید.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا هستند قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه با کاهش مواجه شده است. نشست بانک های مرکزی اروپا و انگلیس نیز روز پنج شنبه برگزار خواهد شد و به نظر می رسد برگزاری این نشست ها تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  76  =  84