نزدیک به صددرصد جمعیت کشور تحت پوشش سرویس‌های ICT

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر با همگانی شدن سرویسهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم و بر همین اساس 96 درصد از جمعیت کل کشور تحت پوشش سرویسهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، محمد علی فرقانی – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – در خصوص فعالیت های رگولاتوری در دستیابی به بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدمات نوین و فراگیر با قیمت منصفانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای ایجاد بازار رقابتی و متوازن برای ارائه خدمات نوین رگولاتوری قدمهای موثری برداشته که بر همین اساس پروانه فعالیت در حوزه سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و رادیوئی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی صادر شده است.

فرقانی گفت: اعطای پروانه‌های اپراتورهای اول، دوم و سوم تلفن همراه، پروانه اپراتور اول پست، پروانه شبکه علمی کشور، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌های انتقال داده نوری و دسترسی کاربران با استفاده از فیبرنوری (FTTX) و صدها پروانه ارائه سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر پیشخوان خدمات دولت و تاسیس و بهره‌برداری از شبکه‌های رادیوئی جزو فعالیتهای رگولاتوری به منظور ایجاد تعادل و توازن در ارائه سرویس ها و خدمات ICT است.

معاون وزیر ارتباطات ، در پاسخ به این سوال که صدور پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چه نتایجی را در پی داشته است گفت: این موضوع علاوه بر افزایش ظرفیتهای درآمدی برای دولت، شاخصهای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز ارتقاء داده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس ضریب نفوذ تلفن ثابت از 29 درصد به 36 درصد، ضریب نفوذ تلفن همراه از 27.12 درصد به 73.78 درصد و ضریب نفوذ کاربران اینترنت به 68.32 درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  54  =