پیامک‌هایی که جان می‌ستانند/راهکارهای مقا بله با ترفندهای سارقان حساب ها ی بانکی

فتا تشریح کرد

پیامک‌های برنده شدن میلیونی که داستانی تکراری از کلاهبرداری‌های دیجیتال به حساب می‌آید هنوز نتوانسته عطش عده‌ای در پیمودن یک شبه ره صد ساله را بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا برداشت‌های غیر قانونی از حساب‌های بانکی مردم از شیوه‌های متداول کلاهبرداری در این عصر به شمار می‌رود و علی‌رغم تمامی هشدارها و توصیه‌هایی که می‌شود تنها عنوان "شما برنده چند میلیونی این دوره از مسابقات شده‌اید" در یک پیامک کافی است تا تمامی پندها را فراموش کرده و برای رسیدن به این چند میلیون از جان مایه بگذاریم.

چند میلیونی که گاه جان‌مان را هم می‌ستاند و تا مرز سکته و انواع و اقسام بیماری‌ها و امراض پیش می‌برد، هنوز متأسفانه نتوانسته ما را هوشیار سازد تا حداقل به قول عده‌ای به خود بگوئیم چه کسی عاشق چشم و ابروی ماست که چند میلیون تومان به ما بدهد؟!

پلیس فتا از جمله مراکز رسیدگی به جرائم فضای دیجیتال به حساب می‌آید که به فراخور فعالیت خود، در موارد بسیاری از همچین کلاهبرداری‌هایی پرده برداشته و اما همچنان از لحن رؤسای این پلیس می‌توان به صراحت فهمید که آنان درگیر ساده لوحی مردم هستند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پی پرونده‌ای که اخیرا  به این مرکز انتظامی رسیده، گفته است که مأموران با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی در فضای مجازی و همچنین تحقیقات گسترده در این راستا موفق شدند عاملان سرقت از حساب شاکی را شناسایی کنند.

وی همچنین افزود: متهمان با انجام یک سری عملیات روانی مبنی بر اینکه شما برنده مبالغی وجه نقد به دلایل مختلف اعم از خوش حسابی در پرداخت حساب‌ها یا خرید شارژ تلفن همراه و … شده‌اید، شهروند را وسوسه کرده و با دسترسی غیر قانونی به اطلاعات حساب افراد و دادن یکسری اطلاعات محرمانه شخص را مجاب کرده که این جایزه واقعی است.

او با همچنین با تأکید بر اینکه با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده پلیس، رسانه‌ها اعم از جراید و صدا و سیما و … باز هم برخی از شهروندان طعمه افراد کلاهبردار با ترفند "شما برنده … شده اید "می‌شوند، در همین رابطه به شهروندان توصیه کرد:

1-تمامی پیام‌ها و تماس‌هایی که با شما در جهت برنده شدن در مسابقه برقرار می‌شود را بررسی دقیق و از صحت آن اطمینان حاصل نمایید و ضمنا هیچ‌گونه اطلاعات شخصی و مخصوصا اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

2- به محض فعال شدن رمز دوم به غیر از مالک اصلی کارت بانکی افراد دیگر نیز می‌توانند با در دست داشتن رمز دوم و شماره کارت خرید، برداشت اینترنتی را انجام دهند لذا به شهروندان توصیه می‌گردد در جهت خریدهای اینترنتی از لو رفتن رمز بانکی دقت لازم به عمل آید.

3- اگر رمز کارت بانکی شما لو رفت سریعا از طریق بانک مربوطه یا با در دست داشتن کارت بانکی به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز اقدام و رمز بانکی را تغییر تا از سرقت وجه از حساب جلوگیری به عمل آید.

4- به علت لو رفتن رمز کارت بانکی به صورت مکرر حداقل هر شش ماه رمز بانکی را تغییر دهید.

حال با تمامی این تفاسیر باید باز هم گوش به زنگ بود و پرونده‌های بعدی را مشاهده کرد تا دید چند درصد به بهانه‌ی این که یک شبه پولدار می‌شوند به پیامک‌هایی این چنینی روی خوش نشان داده‌اند و در نتیجه سیاه بخت شده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  +    =  80