موسسه مالی بارکلیز نسبت به وضعیت طلا در هفته جاری بدبین است

به عقیده کارشناسان این موسسه، طلا در سطح حمایتی هزار و 267 دلار قرار دارد که صعود قیمت را پشتیبانی می‌کند اما حتی اگر وارد کانال هزار و 300 دلار شود، در سطح هزار و 335 تا هزار و 340 دلار مقاومت پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر در صورت کاهش به پایین هزار و 208 دلار، احتمال نزول بیشتر قیمت و رسیدن آن به هزار و 108 دلار و در نهایت کاهش به هزار و 100 تا هزار و 150 دلار که قیمت مورد پیش بینی شده بارکلیز برای طلا است، وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اتحادیه طلا  از بیزینس ویک، به عقیده کارشناسان این موسسه، طلا در سطح حمایتی هزار و 267 دلار قرار دارد که صعود قیمت را پشتیبانی می‌کند اما حتی اگر وارد کانال هزار و 300 دلار شود، در سطح هزار و 335 تا هزار و 340 دلار مقاومت پیدا خواهد کرد. از سوی دیگر در صورت کاهش به پایین هزار و 208 دلار، احتمال نزول بیشتر قیمت و رسیدن آن به هزار و 108 دلار و در نهایت کاهش به هزار و 100 تا هزار و 150 دلار که قیمت مورد پیش بینی شده بارکلیز برای طلا است، وجود دارد.
این موسسه قیمت هر اونس طلا در سه ماهه سوم سال 2013 را 1200 دلار و برای کل سال، 1393 دلار پیش بینی کرده است.
 کاهش ذخایر طلای صندوق‌های بزرگ سرمایه گذاری ادامه یافته و میزان ذخایرشان از ابتدای ماه ژوییه تاکنون 46.3 تن کاهش یافت البته این روند کاهشی نسبت به ماه ژوئن اندکی کند شده و نشانه‌های ثبات را نشان می‌دهد. در بازار طلای آمریکا نیز معاملات خرید برای نخستین بار در پنج هفته گذشته افزایش یافت زیرا فعالیت پیش خرید تا اندازه ای واگذاری معاملات خرید آتی را جبران کرد.
 موسسه مالی بارکلیز به سرمایه گذاران توصیه کرد با وجودیکه بازارهای طلا در هفته جاری روند نزولی نشان می‌دهند اما برای رفتن به بازارهای سهام عجله نکنند زیرا به رغم عملکرد بهتر شرکت‌های آمریکایی، بازارهای سهام چندان عملکرد خوبی ندارند.
 بر اساس تحقیقات بارکلیز، شاخص سهام اس اند پی 500 اکنون متکی به درآمدهای داخلی به جای درآمدهای جهانی است با اینهمه اقتصاددانان بارکلیز می‌گویند شرکت‌های آمریکایی درآمد بیشتری از کسب و کار جهانی‌شان داشته اند که نشانه مثبتی برای بازارهای سهام است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  9  =