ایجاد ۳۰۰ گذر مهارتی رایگان برای مشاغل خانگی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از برگزاری نخستین گذر مهارتی آموزش رایگان هنرهای دستی و مشاغل خانگی در استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت گسترش مشاغل خانگی افزود: این گذرهای  مهارتی آموزش در راستای تولید، بازاریابی و فروش است.

وی با اشاره به  اینکه 300 مکان جهت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای با عنوان گذرهای مهارتی حرفه‌ای در نظر گرفته شده است اظهار داشت: توجه به کسب و کار خانگی،شناسایی و توسعه کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار از مهمترین دلایل تلاش برای گسترش مشاغل خانگی است.

خانپور با تاکید بر اینکه برنامه‌های بسیاری در راستای حمایت  و ساماندهی مشاغل خانگی صورت گرفته است بیان کرد: اجرای طرح گذرهای مهارتی کار مشترکی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران  و موسسات کارآموزی آزاد استان تهران است که می‌تواند فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با مهارت‌های فنی و حرفه ای و زمینه اشتغال مولد و پایدار را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تاکید بر اینکه طرح گذرهای مهارتی در زمینه‌هایی مانند آموزش حکاکی روی میوه و صنایع دستی ویژه بانوان در حال اجراست افزود: این طرح گذر مهارتی در راستای هنرهای دستی و مشاغل خانگی به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی درباره اهمیت توجه به مشاغل خانگی  بیان کرد: آن دسته از فعالیتهایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار ، بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود مشاغل خانگی نام دارد.

خانپور تاکید کرد: برای مبارزه با معضل بیکاری بخصوص در جوانان که میخواهند در آینده تشکیل خانواده داده و سکان زندگی خود را به دست گیرند یکی از بهترین راههای درآمد انتخاب مشاغل خانگی است .

 وی ادامه داد: مشاغل خانگی شروع حرکت استقلال خواهی است و زنان همواره ثابت کرده اند که از راههایی مانند قالی بافی ، گلیم بافی و سایر هنرهای دستی توانسته اند کسب درآمد کنند . این قبیل کارها نقش تولیدی داشته و برای عرضه به بازار و در مرحله بعدی وارد کار کردن مردم نقش واسطه بین تولید کننده و خریدار را انجام می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  3  =