چگونگی افزایش سرمایه بانک ملی

عضو هیات مدیره بانک ملی جذب سپرده‌های مردمی، وصول اقساط یا مطالبات معوق و فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها را از راه‌های افزایش سرمایه بانک‌ها اعلام و اظهار کرد:اگرچه افزایش نرخ سود سپرده‌ها ممکن است جذب نقدینگی مردم را در پی داشته باشد اما موجب افزایش هزینه تسهیلات می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عباس کمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا درباره تکلیف بانک مرکزی مبنی بر فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها به منظور افزایش سرمایه اظهار کرد:‌ این امر همواره از برنامه‌های بانک ملی بوده که ادامه دارد و با توجه به تکلیف بانک مرکزی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان این‌که سرمایه بانک ملی از 22 هزار میلیارد ریال به 99 هزار میلیارد ریال در پایان سال گذشته رسید، افزود: افزایش سرمایه از برنامه‌های بانک‌ها است تا بتوانند منابع حاصل را برای کمک به بخش های مولد اقتصادی به کار گیرند.

عضو هیات مدیره بانک ملی در ادامه با اشاره به این‌که آگهی‌های فروش دارایی‌های مازاد در جراید منتشر می‌شود‌، اعلام کرد: در راستای فروش دارایی‌ها علاوه بر اعلام بانک، مکانیزم بازار نقش مهمی دارد و اگر خریدار وجود داشته باشد دارایی‌های بانک به سرمایه تبدیل می‌شود.

این عضو هیات مدیره بانک ملی درباره برنامه‌های بانک برای حمایت از بخش تولید خاطرنشان کرد: اساسا تسهیلاتی که بانک‌ها پرداخت می‌کنند به منظور حمایت از بخش تولید است اما بانک‌ها نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند و اگر مشکلاتی در کار آن‌ها وجود دارد برطرف شود.

وی جذب سپرده‌های مردمی، وصول اقساط یا مطالبات معوق و فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها را از راه‌های افزایش سرمایه بانک‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بانک‌ها قدرت بیشتری در حمایت از بخش‌های مولد داشته باشند باید در وصول مطالبات تلاش کنیم.

به گفته او باید به بانک‌ها اجازه داده شود که در بخش وصول مطالبات تلاش کنند.

کمره‌ای به اتفاقات رخ داده در بازار ارز و سکه طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد:‌ نوسانات ایجاد شده در این بازارها باعث خروج سرمایه‌های مردم به سمت این بازارها شد.

این عضو هیات مدیره بانک ملی بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها در پروژه‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی به منظور بازگشت سرمایه‌شان تاکید کرد.

وی با بیان این‌که بانک‌ها با فروش دارایی‌های مازاد خود قادر هستند طرح‌های نیمه تمام را تکمیل و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تامین کنند گفت:‌دولت نیز افزایش سرمایه نقدی بانک‌ها را عهده‌دار است.

کمره ای درباره لزوم افزایش سود سپرده‌ها به منظور جذب نقدینگی تصریح کرد: افزایش سود سپرده‌های بانکی باید با توجه به مولفه‌های مختلفی انجام گیرد که اعضای شورای پول و اعتبار در مورد آن تصمیم می‌گیرند.

عضو هیات مدیره بانک ملی با بیان این که ‌با همین نرخ‌های فعلی بانک ملی رشد 33 درصدی در جذب سپرده داشته است، ادامه داد:افزایش نرخ سود سپرده‌ها افزایش هزینه تسهیلات را در پی خواهد داشت و در نتیجه قیمت تمام شده تولید افزایش می‌یابد بنابراین تصمیم گیری در این مورد نیاز به کار کارشناسی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  14  =