سهم اندک ایران از ۲۸۴میلیارد دلار تجارت دیجیتالی جهان

وزیر ارتباطات با اشاره به سهم بسیار کم ایران از حجم 284 میلیارد دلاری تجارت دیجیتالی جهان از تلاش وزراتخانه متبوع خود برای تشکیل سازمان اقتصاد دیجیتالی و ارائه این موضوع به مجلس برای گنجانده شدن در قانون جامع این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حسن نامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتالی با تکیه بر ظرفیت‌های آی‌سی‌تی موضوعی جهان شمول است، اظهار کرد: در دنیا نیز کشورهایی که در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات حرفی برای گفتن دارند، بر روی سازمان‌هایی از این دست که رهبری منابع اقتصادی حوزه مربوطه را پیگیری و ظرفیت‌سنجی می‌کند، متمرکز شده یا می‌شوند حال ممکن است از منظر عنوان با هم تفاوت‌هایی داشته باشند.

وی عنوان کرد: حجم تجارت دیجیتالی جهان در حوزه ICT، سال گذشته نزدیک به 284 تریلیون دلار بود و پیش‌بینی می‌شود این رقم در پایان سال 2013 به 350 تریلیون دلار برسد.

او در پاسخ به این سوال که سهم ما از این میزان تجارت چه اندازه بوده است؟، گفت: سهم ما در این اقتصاد بسیار کم است و بر این اساس و با توجه به ظرفیت بالای علمی، درصدد تشکیل سازمان اقتصاد دیجیتالی برآمدیم و البته موضوع تشکیل این سازمان را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌دهیم تا در قانون جامع این وزارتخانه گنجانده شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: تشکیل سازمان‌های دیگری هم از جمله سازمان تولید نرم‌افزارهای متن‌باز و سازمان فناوری‌های نوین را نیز با توجه به ضرورت‌های این حوزه در دستور کار قرار داده‌ایم که در این زمینه توانستیم مرکز تولید نرم‌افزارهای متن‌باز را افتتاح کنیم.

وی در پایان گفت: منظور از ضرورت های این حوزه استفاده از ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند جایگاه کشور را به نسبت سایر کشورها ارتقا دهد و در حوزه ICT، ما را سرآمد دیگر کشورها کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  40  =