تاثیر مرورگرها بر نرخ حق بیمه

در آخرین گزارش منتشر شده درباره خرید آن لاین بیمه نامه در جهان آمده است که کاربران با توجه به مرورگری که انتخاب می کنند، هزینه های مختلفی را برای پوشش ها می پردازند.

به گزارش صنعت بیمه به نقل از لایو اینشورنس، در این گزارش آمده است که کاربران با توجه به مرورگری که انتخاب می کنندف ممکن است حق بیمه بیشتر یا کمتری را برای بیمه نامه خود پرداخت کنند.

همگان بر این باورند مرورگرها تاثیری بر قیمت ها ندارند یا تاثیر آنان بسیار حداقلی است اما آخرین تحقیق انجام شده نشان می دهد انتخاب کاربران اینترنتی بر مبالغی که برای پوشش های بیمه ای می پردازند، تاثیر مستقیم دارد.

در این تحقیق مرورگرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت مشخص شده نرخ حق بیمه اتومبیل که رانندگان می پردازند به مرورگری که انتخاب کردند، وابسته است. به طور میانگین بیمه اتومبیلی که مرورگر فایرفاکس به کاربران پیشنهاد می دهد، برای نیمی از سال در حدود 608 دلار است.

طبق گزارش های منتشر شده، اکنون بیشتر افراد جهان به ویژه جوانان خواهان خرید بیمه از طرق غیرمستقیم هستند. اکثر تجار کوچک علاقه دارند بیمه خود را به صورت آن لاین و مستقیم خریداری کنند. شرکت هایی که درآمد سالانه شان کمتر از 100 هزار دلار بود، بیش از بقیه شرکت ها نسبت به خرید بیمه آنلاین دارند. از سوی دییگر، شرکت هایی که درآمدشان بین پنج تا 20 میلیون دلار بود، فقط 43 درصد اعلام کردند که بیمه را به صورت آن لاین خریداری می کنند.

به گفته کارشناسان، استفاده از این تکنولوژی ها به شدت به سن افراد بستگی دارد. مشتریان بین 18 تا 34 سال سن، بیشتر خواهان خرید بیمه نامه از طریق موبایل و تبلت هستند. 29.7 درصد افراد بین 18 تا 34 سال نیز از تکنولوژی های نوین استفاده می کنند. این در حالی است که 19.3 درصد، افراد حدود 30 تا 35 سال خواهان خرید بیمه به صورت آن لاین هستند. این رقم در بین افراد 55 سال و بیشتر، به 11.5 درصد می رسد.

در این گزارش همچنین آمده است که این خریدهای اینترنتی در حالی انجام می شود که نقش مرورگرها توسط کاربران نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال، افرادی که از مرورگر "گوگل کروم" استفاده می کنند برای بیمه اتومبیل به مدت شش ماه، حدود 731 دلار می پردازند که کمتر از مرورگر فایرفاکس است.

همچنین کاربرانی که از مرورگرهای "اینترنت اکسپلورر" و "سفری" استفاده می کنند، به طور میانگین برای نیمه ای از سال 750 دلار می پردازند.

مرورگر سفری، از سرعت بسیار بالا در باز کردن صفحات اینترنتی برخوردار است به طوری که گفته می شود سرعت آن 70 درصد بیشتر از سرعت مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس است.

کارشناسان در این باره می گویند که این اختلاف قیمت ها بدان معنا نیست که خود مرورگرها در این میان نقش اصلی را بازی می کنند بلکه موقعیت جغرافیایی و جمعیتی کاربران دلیل اصلی این تفاوت است. در حقیقت کاربران بر اساس خصوصیت های فردی و موقعیت جغرافیایی خود از مرورگرهای مختلف استفاده می کنند. به عنوان مثال، افرادی که تمایل به ازدواج دارند، مالکان، افراد تحصیلکرده و افرادی که در دهه سوم زندگی هستند از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنند. تمامی این عوامل به انتخاب بهتر منجر می شود که البته این مسئله نیز به شدت به محل زندگی افراد وابسته است.

طبق این گزارش، کاربرانی که از فایرفاکس استفاده می کنند حدودا 35 ساله هستند اما افراد تقریبا 38 ساله ترجیح می دهند از اینترنت اکسپلورر استفاده کند؛ در همین حال علاقه مندان به استفاده از گوگل کروم و سفری تقریبا در رده سنی 32 سال هستند.

در همین حال، تقریبا 12 درصد از استفاده کنندگان از فایرفاکس عموما تحصیلکرده و دارای مدرک دکتری هستند اما این رقم در بین کسانی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند تنها چهار درصد است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1