هیچ وجهی از پذیره نویسان و موسسان شرکت بانک الکترونیکی آرین نزد بانک مرکزی نیست

مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی:

هیچ گونه وجهی از پذیره نویسان و موسسان شرکت بانک الکترونیکی آرین که پیش از این و با تصویب شورای پول و اعتبار مجوز آن لغو شده بود؛ نزد بانک مرکزی نیست و وجود برخی شایعات در این زمینه بی پایه و اساس است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ضمن اعلام این موضوع اظهار داشت: پس از لغو مجوز شرکت بانک الکترونیکی آرین در یکهزار و یکصد و سی و هشتمین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ 16/12/1390، تمامی وجوه تودیعی شرکت یاد شده که مبلغی در حدود 2000 میلیارد ریال بود، به بانک ملی ایران(شعبه زرگنده) و بانک گردشگری(شعبه مرکزی) عودت داده شد.
 ارجمندنژاد مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در ادامه اعلام داشت: از آنجا که حدود 1300 میلیارد ریال از این مبلغ، وجوه مربوط به پذیره نویسانی بود که در مرحله دوم اقدام به پذیره نویسی کرده بودند و وجوه آن‌ها به طور رسمی به ثبت نرسیده بود،‌ به شعب مذکور ماموریت داده شد تا با هماهنگی هیات مدیره بانک لغو مجوز شده آرین و به قید تسریع، مبلغ مذکور را به صاحبانشان بازگرداند که بنا به استعلام به عمل آمده از دو شعبه یاد شده، تقریباً تمامی این مبلغ به صاحبان اصلی آن بازگردانده شده و تنها مبلغ اندکی از آن در شعبه زرگنده بانک ملی ایران موجود است. از این رو، اشخاصی که سهام خود را در این مرحله پذیره نویسی تهیه کرده اند، می توانند با رجوع به شعبه یاد شده و ارائه مدارک مثبته، وجوه خود را دریافت کنند.
وی در خصوص بخش دیگر وجوه بانک یاد شده اعلام داشت: اشخاصی که تاکنون موفق به دریافت وجوه خود نشده اند ـ چنانچه جزو گروه پذیره نویسان پیش گفت نباشند ـ  اشخاصی هستند که وجوه آن ها، جزو وجوه تودیعی موسسان بوده که به طور رسمی به ثبت رسیده است.
از آنجا که این وجوه- که مبلغ آن 700 میلیارد ریال است- جزو وجوه در اختیار شرکت یاد شده به حساب می آید؛ تصمیم گیری در خصوص آن در حوزه اختیارات هیات مدیره و مدیر عامل شرکت یاد شده است و صاحبان این وجوه می‌توانند موضوع را از طریق شرکت یاد شده پیگیری نمایند. البته حسب استعلام به عمل آمده، به موجب درخواست مورخ 13/7/1391 شرکت یاد شده از بانک ملی ایران،‌ مبلغ مذکور از حساب آن شرکت نزد بانک ملی برداشت و صرف خرید اوراق مشارکت شده است.
وی در ادامه افزود: حسب اطلاع، آن شرکت طی اطلاعیه های منتشره در روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات (مورخ 19/04/1392) از سهامداران خود برای شرکت در جلسه مجمع عمومی در تاریخ 29/04/1392 دعوت به عمل آورده است.
مدیر اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی در خصوص وجوه مربوط به پذیره نویسان بانک آریا نیز اعلام داشت: با عنایت به تخلف موسسین بانک آریا در مرحله پذیره نویسی و طرح موضوع در مراجع قضایی، زمان و نحوه استرداد وجوه پذیره نویسان خرد، متعاقباً و با هماهنگی مراجع قضایی اعلام خواهد شد.‌
وی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به مراتب فوق، مطالب مطروحه در بعضی روزنامه ها که به نقل از برخی مسئولان سازمان بورس اوراق بهادار در خصوص وجوه سهامداران بانک های لغو مجوز شده آریا و آرین منتشر شده است، مقرون به صحت نمی باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =