استاندارد جدید برای استفاده از کیوسک بانک در شبکه شتاب

بانک مرکزی به منظور ساماندهی تراکنش‌های بانکی که از دستگاه‌ها کیوسک بانک ارسال می‌شود، در شبکه شتاب کد 2 رقمی شاخص پایانه کیوسک برای بانک‌هایی که از استاندارد ISO8583 استفاده می‌کنند، تعریف نموده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در گذشته، شرکت‌ها از کدهای POS و ATM برای انجام تراکنش بانکی دستگاه کیوسک بانک استفاده می‌کردند که باعث ایجاد مشکلات و مغایرت‌هایی شده بود، در این راستا بانک مرکزی به منظور ساماندهی تراکنش‌های بانکی که از این دستگاه‌ها ارسال می‌شود، در شبکه شتاب کد 2 رقمی شاخص پایانه کیوسک برای بانک‌هایی که از استاندارد ISO8583 استفاده می‌کنند، تعریف نموده است.

بانک‌های مختلفی مانند بانک ملی، صادرات، دی، کارآفرین و چندین بانک دیگر مراحل تست خود را با شبکه شتاب به انجام رسانده‌اند و کارت‌های آنها در کیوسک‌های نصب شده مورد پذیرش قرار گرفته است و مشتریان آنها می‌توانند از خدمات کیوسک استفاده نمایند. 

بعضی از بانک‌ها نیز مانند بانک ملت، کشاورزی، تجارت و چند بانک دیگر هنوز به این شبکه نپیوسته‌اند و مراحل تست خود را به پایان نرسانده‌اند.

برخی از سرویس‌ها و تراکنش‌هایی که از طریق کیوسک قابل ارائه است:

1.مانده حساب، صورتحساب، انتقال وجه، پرداخت قبض
2.خرید و شارژ بلیت اتوبوس و مترو، خرید آنی کارت هدیه، خرید بلیط اتوبوس بین شهری
3.خرید شارژ تلفن همراه امکان پرداخت نذورات به موسسه‌های خیریه و…

امروزه كيـوسك هاي بانكي نسل جـديد، سرويس هاي بانكي مختلف را بدون استـفاده از نيــروي انسانـي بــه مشتريان ارائه مي‌دهند. ايـن كيوسك ها نيازمنــد وجود يك سيستم مقاوم سخت افـزاري و نــرم افزاري با قابليت هاي فراوان و در عين حال امن هستند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  59