مخالفت کارفرمایان با کاهش ساعت کاری کارگران در ماه رمضان

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درپاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای کاهش ساعت کاری کارگران درماه مبارک رمضان درنظر گرفته شده است، گفت: ساعت کاری کارگران نیازی به کاهش ندارد زیرا زمان اذان مغرب چندین ساعت پس از پایان ساعت کاری است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود نجفی سهی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه زمان اذان مغرب چند ساعت بعد از اتمام ساعت کاری واحدهای تولیدی است اظهار کرد: ساعت‌ کار در ماه مبارک رمضان باید به گونه‌ای باشد که هم کارگر به استراحتش برسد و هم به کارش لطمه وارد نشود.

وی درپاسخ بر اینکه چرا همواره میان کارگران و کارمندان دولت تبعیض وجود داشته است بیان کرد: کارفرمایان بخش خصوصی با کارفرمایان دولتی تفاوت بسیاری دارند، هزینه‌های کارفرمایان خصوصی به عهده خودشان است اما کارفرمایان دولتی هزینه‌های خود را از منابع مختلف تهیه می‌کند و کمتر با مشکلات مالی مواجه هستند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار درباره سبدکلای ماه مبارک رمضان کارگران افزود: به عنوان نماینده کارفرمایان معتقد هستم ارائه سبد کالا به کارگران وجهه زیبایی نداردبهتر است کارگران به گونه‌ای دیگر حمایت شوند.

نجفی سهی با تاکید براینکه مخالف ارائه سبد کالا به کارگران نیستم افزود: معتقدم به جای ارائه سبدکالای ماه مبارک رمضان باید قدرت خرید کارگران تقویت شود، تا آنها به سلیقه خودشان خرید کنند و چشمشان به دست کسی برای ارائه سبد کالا نباشد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای افزایش قدرت خرید کارگران باید در دستور کار دولت بعدی قرار گیرد بیان کرد: برنامه ریزی درست و صحیح برنامه ای است که به طور ریشه ای مشکلات کارگران را حل کند، ارائه سبد کالای ماه مبارک رمضان و عید نوروز تنها مسکن مقطعی در یک دوره از زمان برای کارگران است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  21  =