هرگرم طلا به ۷۵هزار تومان می‌رسد

قیمت جهانی طلا مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت داخلی طلا است ، در روزهای اخیر شاهد افت محسوس قیمت طلا در جهان بودیم که سبب کاهش قیمت طلا در داخل شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ، نقره و سنگ های قیمتی گفت: کاهش محسوس قیمت طلا در روزهای اخیر هم متاثر از مباحث سیاسی است و هم اقتصادی، البته سهم بیشتر کاهش قیمت طلا و سکه در ایران ناشی از سقوط جهانی طلا است.

عباد محمدولی گفت: ثبات سیاسی داخلی و خارجی سبب آرامش در بازارها شده به طوری که انتظارات تورمی را کنترل کرده است.

وی با بیان اینکه انتظارات تورمی نقش تعیین کننده ای در تغییرات کلان اقتصادی دارد، ادامه داد: امید است همین روند ادامه بیابد و با تعدیل شدن انتظارات تورمی، قیمت ها کاهش بیشتری بیابد.

محمدولی در خصوص علل اقتصادی موثر بر کاهش قیمت طلانیز توضیح داد : قیمت جهانی طلا مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت داخلی طلا است ، در روزهای اخیر شاهد افت محسوس قیمت طلا در جهان بودیم که سبب کاهش قیمت طلا در داخل شده است.

وی افزود: البته قبل از انتخابات کاهش قیمت طلا در کشور به دلیل انتظارات تورمی به نسبت کاهش جهانی، افت نکرد ولی بعد از انتخابات این مقاومت شکسته شد و قیمت ها سقوط کرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره و سنگ های قیمتی با اشاره به اینکه هند به عنوان بزرگترین خریدار طلا چند وقتی است که خرید طلا را متوقف کرده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر هند چینی ها نیز در افت قیمت جهانی طلا بسیار موثر بوده اند.

وی با بیان اینکه افت قیمت سبب رونق در بازار طلا و جواهر کشور می شود، تاکید کرد: باید منتظر ثبات قیمت در بازارها باشیم.

محمدولی اظهارنظر دقیق در مورد قیمت آینده طلا را اشتباه دانست و گفت: نمی توان به طور دقیق گفت که طلا تا چه اندازه کاهش می یابد چون بستگی به تحولات سیاسی و اقتصادی آتی دارد اما اگر همین روند ادامه یابد قیمت تا حدود هر گرم 75 هزار تومان افت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ توصیه ای به خریداران و فروشندگان طلا نمی کنم، گفت: مسلما در زمانی که امید است قیمت ها کاهش بیابد، منطق حکم می کند که دارندگان طلا ، دارایی خود را سریع بفروشند و متقاضیان طلا تا ثبات قیمت ها صبر کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1