قیمت طلا، سکه و ارز در بازار / جمعه ۷ تیر ۹۲

بازار تهران روز گذشته در حالی به پایان رسید که قیمت انواع سکه، طلا و ارز نوسان اندکی را نسبت به روز قبل تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر به شدت دچار نوسان نزولی شده بود اما برخلاف این نوسان نزولی بازار طلای داخلی نوسان چندانی را تجربه نکرد.

البته باید یادآور شد که قیمت جهانی طلا که امروز جمعه با افت 14 دلاری به کانال 1100 دلاری سقوط کرده بود در ادامه معاملات بخشی از این کاهش را جبران کرد و به کانال 1200 دلاری بازگشت. قیمت طلا از هفته گذشته تاکنون بیش از 15 درصد و از ابتدای سال جاری میلادی 30 درصد برابر با 500 دلار کاهش داشته است.

در بازار داخلی اما برخلاف بازار جهانی طی دو روز گذشته نوسان چندانی مشاهده نشده و قیمت‌های داخلی طلا و سکه به جای اینکه بیشتر تحت تاثیر بازار جهانی باشند از نوسانات بازار ارز و به ویژه دلار تأثیر می گیرند.

بر همین اساس بازار طلا دیروز (پنج شنبه 6 تیر) درحالی به کار خود پایان داد که هر مثقال طلا با ارزش 445 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 102 هزار تومان قیمت گذاری شده و مورد مبادله قرار گرفت.

در بازار سکه نیز نسبت به روزهای قبل نوسان چندانی مشاهده نشده چراکه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ارزش یک میلیون و 60 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ارزش یک میلیون و 95 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 570 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 368 هزار تومان و سکه یک گرمی 250 هزار تومان قیمت گذاری شده بود.

قیمت دلار نیز که از ابتدای هفته گذشته نوسان شدیدی را پشت سر گذاشت پس از یک سیر نزولی و افت قیمت تا کانال 2900 تومان مجدداً از اواسط هفته مدار صعودی را از سر گرفت و با پشت سر گذاشتن کانال 300 تومانی طی آخرین روز کاری (دیروز پنج شنبه 6 تیر) قیمت 3320 تومان را ثبت کرد و با همین قیمت معاملات تمام شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  2  =