سقوط بازار اروپای غربی در حوزه گوشی‌های هوشمند و معمولی

در فصل نخست سال 2013 میلادی عرضه تلفن‌های همراه به منطقه اروپای غربی 4.2 درصد کاهش یافت تا با این اتفاق در مجموع 43.6 میلیون دستگاه تلفن ‌همراه به دست ساکنان این منطقه برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس طی فصل نخست سال جاری میلادی بازار تلفن‌های همراه در منطقه اروپای غربی به میزان قابل ملاحظه سقوط کرد و مرکز تحقیقاتی IDC در پایان یک مطالعه جدید به این نتیجه رسید که به دنبال کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند بیش از میزان پیش‌بینی شده مهم‌ترین دلیل در این سقوط بود.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، در فصل نخست سال 2013 میلادی عرضه تلفن‌های همراه به منطقه اروپای غربی 4.2 درصد کاهش یافت تا با این اتفاق در مجموع 43.6 میلیون دستگاه تلفن‌همراه به دست ساکنان این منطقه برسد.

مرکز تحقیقاتی IDC در گزارش جدید خود با عنوان "بررسی بازار تلفن‌همراه اروپا" توضیح داد که از محبوبیت گوشی‌های معمولی در این بازار باز هم کاسته شد. طی دوره زمانی یاد شده عرضه گوشی‌های معمولی با کاهش 31 درصدی به 12 میلیون دستگاه رسید.

در بخش گوشی‌های هوشمند هم در فصل نخست امسال نتایج چندان قابل ملاحظه‌ای دریافت نشد. طی فصل نخست سال جاری میلادی بازار اروپای غربی در این بخش رشد 12 درصدی را پیش‌روی خود دید تا با این اتفاق 31.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به دست مردم ساکن در این منطقه برسد. این رقم به گفته کارشناسان IDC از سال 2004 میلادی تاکنون به کمترین میزان خود رسید.

در سه ماهه نخست امسال بیشتر کشورهای منطقه اروپای غربی با کاهش فروش گوشی‌های هوشمند مواجه شدند که این اتفاق به دنبال بروز مشکلات اقتصادی و در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم صورت گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4