کم‌فروشی اینترنت قابل کنترل است

مدیر یک شرکت اینترنتی معتقد است که کم فروشی اینترنت قابل کنترل و رسیدگی است اما نظارت درستی بر عملکرد ISPها نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سیدفرجام رمضان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: استفاده کاربران از سرویس اینترنت با کیفیت کمتر از میزان خریداری شده حاصل کم فروشی شرکت‌ها است؛ این کیفیت پایین ممکن است به دلیل تخلف ISPها و یا کیفیت پایین پهنای باند ایران باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ضعف سرویس اینترنت خود را مربوط به مخابرات بداند و از تخلف خود صرف نظر کنند.

رمضان‌پور به ضریب اشتراک 1 به 8 که از سوی سازمان تنظیم مقررات رادیویی به عنوان ضریب اشتراک استاندارد، اشاره کرد و افزود: مرکز مدیریت و توسعه ملی اینترنت (متما) نرم افزار برای بخش سرعت بر روی پایگاه اینترنتی خود قرار داده است که کاربران استقبال زیادی از آن نکرده است.

این مدیر شرکت اینترنتی اظهار کرد: سازمان تنظیم مقررات و قوانین رادیویی، شرکت‌های ISP را ملزم به تهیه پورتالی برای اعلام شکایت کاربران کرده است ولی رسیدگی در خصوص این اعتراضات انجام نمی‌شود.

رمضان‌پور به فاکتورهایی که در ارائه سرویس اینترنتی دخیل است اشاره کرد و افزود:‌ نظارت وجود دارد اما به دلیل وجود پارامترهای متفاوت و پیچیده ISP بررسی عملکرد شرکت‌های ارائه دهنده دشوار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18