دولت الکترونیکی فرصت مهم مهاجرت معکوس

دولت الکترونیک و توسعه دفاتر ICT فرصتی مهم برای مهاجرت معکوس به شمار می رود که قطعا نتیجه اجرای این طرح ظرف دو سال آینده برای مردم آشکار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا مراسم بهره‌برداری از ظرفیت 10 هزار دفتر خدمات ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات روستایی به عنوان دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری امروز در قالب مراسمی با حضور مسوولان وزارت ارتباطات و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

محمد حسن نامی – وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات – در این مراسم اظهار کرد:‌ یکی از پروژه‌های مهم توسعه ارتباطات روستایی است که در این میان با ایجاد دفاتر ICT روستایی می‌توان خدمات مختلفی به روستاییان ارائه کرد.

وی با بیان این‌که در برنامه پنجم توسعه هم بحث تکمیل خدمات دولت الکترونیک مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در این زمینه وضعیت خوبی داریم و تقریبا از برنامه جلوتر هستیم. اما اگر زمانی این برنامه به طور کامل اجرا شود، شاهد نوعی مهاجرت معکوس از شهر به روستاها خواهیم بود چراکه اگر برای افراد شرایطی فراهم شود که بتوانند خدمات مختلف را در شهر خود مورد استفاده قرار دهند دیگر انگیزه‌ای برای سکونت در شهرهای شلوغ باقی نخواهند ماند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به خدمات مختلفی که در قالب خدمات دفاتر ICT روستایی ارائه می‌شوند اشاره کرد و اطلاع رسانی مراکز گردشگری برای رزرو و اسکان، ارائه خدمات قراردادی، خدمات مربوط به قبوض آب، برق‌، گاز، تلفن و همچنین خدمات ثبت احوال و ثبت اسناد، پلیس +10 و غیره از جمله مواردی است که در قالب این طرح می توان مورد استفاده قرار داد.

وی در عین حال به خدمات بحث تجارت در قالب توسعه دفاتر ICT روستایی مورد استفاده قرار می گیرند اشاره کرد و افزود:‌ مواردی مانند مشاوره تجاری، بازاریابی محصولات مصرفی، معرفی تولیدات و آگاهی پیدا کردن از ملزومات و مصروفات و … از جمله این موارد است.

نامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تا همین چند روز پیش ما در کشور بالغ بر 9990 دفتر ICT داشتیم که با افزوده شدن 6000 دفتر جدید که امروز به این ظرفیت اضافه می شود در نهایت بیش از صد هزار متر مربع زمین به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به نحوه راه اندازی دفاتر ICT در دولت‌های نهم و دهم گفت: تلاش داریم در سال 92 با سرمایه‌گذاری‌های متعددی که پیش بینی شده زیرساخت‌های این زمینه را ارتقا دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  63