صدور مجوز ایجاد ۱۹ دانشگاه تک جنسیتی در استان ها

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: درخواست استان‌های آذربایجان‌غربی، گیلان و یزد برای ایجاد دانشگاه تک ‌جنسیتی در وزارت علوم در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی‌اکبر متکان معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در سال جدید، استان‌های آذربایجان‌غربی و گیلان و یزد خواستار ایجاد دانشگاه تک جنسیتی بوده‌اند و درخواست‌های خود را به وزارت علوم تحویل داده‌اند، این درخواست‌ها در دست بررسی است.

وی افزود: تا فروردین ماه 92 ، 19 دانشگاه و مرکز آموزش عالی تک جنسیتی مجوز راه‌اندازی گرفته‌اند و در حال فعالیت هستند که از این تعداد 14 مورد ویژه خانم‌ها و 5 مورد ویژه آقایان است.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم دانشکده صنایع غذایی بهار وابسته به دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، مرکز آموزش عالی کوهدشت وابسته به دانشگاه لرستان، دانشگاه تک‌جنسیتی نهاوند، دانشگاه الزهرا(س) تهران و دانشگاه حضرت معصومه(ع) را از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مختص دختران معرفی کرد.

وی همچنین پردیس دانشگاهی دانشگاه الزهرا در شهر جدید هشتگرد در ساوجبلاغ، دانشگاه فرزانگان سمنان و دانشگاه کوثر خراسان شمالی را از دانشگاه‌های تک جنسیتی ویژه دختران اعلام کرد.

به گفته متکان، دانشگاه حضرت نرجس رفسنجان، مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه اردکان، مرکز آموزش عالی میناب،دانشگاه تکنولوژی حضرت زینب(س) سبزوار، دانشگاه ریحانه شاهرود و ارتقا دانشکده قائن به دانشگاه ویژه خواهران قائن خراسان جنوبی نیز از دیگر دانشگاه‌های تک جنسیتی مختص دختران است.

وی در پایان مراکز آموزش عالی در شهرستان پلدختر، نورآباد، محلات و کاشمر را به عنوان موسسات تک جنسیتی ویژه پسران معرفی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  6