الزام بانک ها به گزارش کلیه رخدادهای امنیتی به مرکز کاشف/ تدوین راهبرد زیرساخت(سامانه) بازار مالی کشور در دستور کار

دبیرکل بانک مرکزی خبر داد:

دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک ها موظفند کلیه رخدادهای امنیتی در حوزه خدمات بانکداری الکترونیکی در بانک و کلیه شرکت‌های تابع و پیمانکار را با مشخص کردن دقیق حوزه تحت تاثیر رخداد و به محض تشخیص وقوع رخداد و یا اطلاع از طرف منابع دیگر به مرکز کاشف گزارش کنند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا سید محمود احمدی افزود: کلیه مستندات و اطلاعات محرمانه مورد درخواست مرکز کاشف در رابطه با رخدادهای امنیتی و آثار و شواهد باقیمانده بلافاصله و بطور کامل توسط بانک‌ها در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد.

دبیرکل بانک مرکزی گفت:‌ مرکز کاشف به عنوان بخشی از وظایف حاکمیتی خود مجاز به حضور در بانک، بررسی و ارزیابی امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی بانک های مختلف و شرکت های پیمانکار و گزارش نقص های مشاهده شده به مدیرکل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی است.

وی همچنین گفت: تدوین راهبرد زیرساخت بازار مالی کشور در دستور کار است که امیدواریم در سال جاری اعلام و نهایی شود.

وی با بیان اینکه این راهبرد در چهار حوزه سیاست گذاری، برنامه‌های اجرایی، طرح‌های نظارت و سرپرستی و همچنین فن‌آوری تدوین می‌شود گفت: به این واسطه برنامه اصلی نظام بانکی کشور در دهه 90 ارائه می شود.

وی با بیان اینکه آنچه در راهبرد جایگاه مهمی دارد تعهد به اجرای آن است اظهار کرد: این تعهد به طرح‌های عملیاتی و در کنار آن سرپرستی و نظارت احتیاج دارد که باید در اجرای یک راهبرد مدنظر قرار گیرد و کلیه راهبردهای طرح ریزی شده در بانک مرکزی نیز با توجه به تجارب جهانی و ایجاد تعهد در مدیریت ارشد برای انجام آن‌ها تدوین شده است.

احمدی همچنین به تدوین اصول زیرساخت بازار مالی جهان در سال 2012 اشاره و خاطرنشان کرد: موسسه بال در این طرح 24 اصل اقتصادی جهان شمول را ارائه کرده است اصولی مانند سازماندهی نظام مالی، مدیریت ریسک اعتباری و نقدینگی، نحوه مدیریت در اوراق بهادار و مدیریت بحران که خوشبختانه نظام بانکی ما در بسیاری از این اصول موفق عمل کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1