هاشمی رفسنجانی: جریان افراطی درصدد ادامه مسیر اشتباهات ۸سال گذشته است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان هشداری جدی مبنی بر اینکه جریانی افراطی و بی مسئولیت درصدد ادامه مسیر و تکرار مجدد اشتباهات 8 سال گذشته است، اعلام کرد که به انتخابات امیدوار است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  در دیدار جمعی از کارآفرینان شهرهای استان گیلان، تاکید کرد: استکبار جهانی، از آغاز نظام اسلامی تاکنون، در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، لحظه‌ای تردید نکرده، ولی آنچه که تا امروز آنها را در رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام گذارده است، حمایت آحاد مردم از نظام، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ناب، راه امام(ره) و حفظ وحدت و انسجام بین مردم و مسئولان بوده است.
 
وی افزود: متأسفانه سوءمدیریت‌های دوره‌های اخیر و ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی، راه تشدید فشار دشمنان به ایران را هموارتر کرد و اکنون شاهدیم که آنها شدیدترین تحریم‌ها و تهدیدها را علیه ایران به کار می‌برند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به سیاست‌های کلی نظام، برنامه توسعه پنج ساله کشور، اصلاح اصل 44 قانون اساسی که انتظار انقلاب اقتصادی از آن می‌رفت و سند چشم‌انداز 20 ساله گفت: به رغم ابلاغ این سیاست‌ها توسط رهبری و تأکید ایشان بر ضرورت اجرای آنها، کسانی که ادعای پیروی از ولایت را داشتند در تناقضی آشکار، متأسفانه عملاً از اجرای این سیاست‌ها خودداری کردند و به مرور زمان، انحراف از اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی، مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کنونی کشور را به وجود آورد.
 
وی در ادامه گفت: شرایط امروز کشور، سخت‌تر از دوران پس از پایان دفاع مقدس نیست و می‌توان با ایجاد دولتی مقتدر و کارآمد که در آن از همه مدیران مجرب کشور با سلایق مختلف استفاده شود، برای برون‌رفت از شرایط کنونی برنامه‌ریزی و بر مشکلات غلبه کرد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص مسائل انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: آنچه که برای بنده در این دوره پیش آمد، چون برای رضای خدا، انجام تکلیف و ادای دین به اسلام و مردم وفادار ایران بود، خیر و قابل صبر و تحمل است.
 
وی تصریح کرد: با این وجود، مأیوس نیستم و امیدوارم با حضور همه آحاد مردم با سلایق مختلف در پای صندوق‌های رأی، فرد صالحی انتخاب شود که دارای تجربه اجرایی، سرد و گرم چشیده دوران‌های مختلف، معتدل و کارآزموده در فراز و نشیب‌ها و بحران‌ها باشد.
 
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ایران کشوری ثروتمند و غنی از لحاظ منابع طبیعی و نیروی انسانی است و کارآفرینان باتجربه بسیاری دارد که باید دولت آینده بتواند موانع و مشکلات را برطرف و زمینه بروز و ظهور استعدادها و توانایی آنان را فراهم کند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه گفت: اسلام دارای منطق گفتگوست و باید حقانیت خود را از راه تعامل سازنده و به دور از افراط و تفریط براساس مصالح و منافع ملی در عرصه بین‌المللی اثبات و روابط خود با جهان خارج را ترمیم کرده و بهبود بخشیم.
 
در ابتدای این دیدار مهندس قلی‌پور از کارآفرینان استان گیلان و دیگر کارآفرینان از شهرهای مختلف این استان، مسائل و مشکلات موجود بر سر راه تولید و صنعت و اقتصاد را بیان و از برخورد اصولی و همراه با متانت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قبال موضع اخیر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

72  ⁄  12  =