اختلالات اینترنت تکراری شده است

مدیر یک شرکت اینترنتی گفت: اختلالات اینترنت موضوعی تکراری است و به زودی برطرف خواهد شد.

 امیرحسین رجبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اطلاعاتی که در فضای اینترنت جابه‌جا می‌شود در صورتی که رمزنگاری نشده باشند، به راحتی قابل کنترل است اما اگر این اطلاعات رمزنگاری شده باشد، برای کنترل آن لازم است سرعت پهنای باند کند شود.

وی ادامه داد: مخابرات به دلیل این‌که جنبه محلی دارد، نمی‌تواند نقش اصلی را داشته باشد و به نظر من و دست‌اندرکاران حوزه فن‌آوری اطلاعات، شرکت ارتباطات زیرساخت مسوول نقل و انتقال داده‌ها است.

او در رابطه با افزایش اختلالات اینترنت با نزدیک شدن برگزاری انتخابات گفت: مسوولان امر ارتباط این دو را رد می‌کنند اما به دلیل تکرار این موضوع در روزهایی از سال و توجیه منطقی آن بی‌ربط به نظر می‌آید.

رجبی افزایش حجم دانلود کاربران را در کاهش بیش از حد سرعت اینترنت غیر فنی دانست و افزود: هر کاربر پهنای باند ثابتی را خریداری کرده است و در صورت اشتراک پهنای باند از حد مشخصی نباید کمتر باشد. وقتی کاربر پهنای باند 1MG با ضریب اشتراک 4 خریداری می‌کند، نباید اینترنت قابل مصرف او از 256MG کمتر باشد.

این کارشناس حوزه فن‌آوری اطلاعات در رابطه با وضعیت اینترنت در این روزها اظهار کرد: علاوه بر کندی بیش از حد سرویس‌های VPN،‌ استفاده از پروتکل‌های SSL هم تا حدودی کند شده و امکان تبادل داده‌های رمزنگاری شده به شدت کاهش پیدا کرده است.

رجبی وضعیت اینترنت را پس از انتخابات راضی‌کننده پیش‌بینی کرد و گفت: براساس تکرار این پدیده بعد از انتخابات وضعیت اینترنت بهتر می‌شود؛ هر چند که در این هشت سال وضعیت اینترنت به دلیل طرح شبکه ملی اطلاعات دچار سیر نزولی شده است که امیدواریم با توجه به وعده‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، وضعیت اینترنت بهبود یابد.

وی در رابطه با انتظارات خود به عنوان فعال حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد: کاهش قیمت پهنای باند و افزایش کیفیت آن در کنار گردش آزاد اطلاعات و استفاده راحت از VPNهایی که جنبه غیر قانونی ندارند از ضروری‌ترین نیازهای این حوزه است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄  10  =