فیس‌بوک تغییر راهبرد تبلیغاتی می‌دهد/موبایل باز هم در اولویت

فیس‌بوک با تغییر استراتژی تبلیغات بر روی شبکه یکپارچه خود به دنبال جلب نظر آگهی دهندگانی است که شیوه‌های نوین تبلیغاتی را می‌پسندند و به موبایل به عنوان جزوی از ابزارهای تبلیغاتی نگاه می‌کنند.

 به گزارش تسنیم، این شیوه جدید که فیس‌بوک برای تبلیغات در نظر گرفته به صاحبان برند این امکان را می‌دهد که در قالب دوستان کاربران این شبکه قرار گیرند و برد تبلیغاتی‌شان بیش از پیش شود.

برخی امکانات دیگر تبلیغاتی، نظیر "داستان‌های تحت حمایت" را نیز در نظر گرفته که تمرکز بر قدرت کلام و اثر آن در دید صاحبان برند را نشان می‌دهد که حاضرند بابت چنین ابداعاتی پول پرداخته و وارد صحنه رقابتی و تبلیغاتی شوند.

در اقدامی شگفت‌انگیز، قرار است بحث تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی سامان بخشیده شود و روند به گونه‌ای پیش رود که تفاوتی بین پست‌های کاربری و محتوایی که بابت آن‌ها پول پرداخت شده، وجود نداشته باشد و با استفاده از این شیوه، وسیله‌ای برای آگهی‌دهندگان به وجود آید که موارد مد نظر خود را در اختیار تمامی اعضای شبکه همچون فیس‌بوک و در واقع سطح تمایلات خود را با نفوذ بیشتری به سمت مخاطبان شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

سخنگوی فیس‌بوک عنوان کرده که با این سیاست دیگر رقابت تنها بین کسب و کارها نیست و آگهی‌دهنده به دنبال توجه بیشتر است و با این حساب از تمامی ظرفیت‌ها برای دیده شدن بهره می‌برد و به دنبال آن شاهد کاهش آگهی‌های آزاردهنده خواهیم بود و در نهایت رغبت کاربران برای تعامل با آگهی‌دهندگان بیشتر می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی با چنین رویه‌ ساده شده‌ای که رغبت آگهی‌دهندگان را می‌افزاید، محبوب آن‌ها نیز خواهد بود و با ایجاد زمینه‌ای برای خلق داستان‌های حمایت شده انگیزه جدیدی را در بین آن‌ها به وجود می‌آورد.

در واقع با اتخاذ چنین شیوه‌ای، نوعی بازاریابی جدید به ارمغان می‌آید که شاید بتوان آن را بازاریابی آنلاین مبتنی بر محاوره دانست.

فیس‌بوک وعده‌ای را هم به تبلیغ‌کنندگان جدید داده است که با افتتاح حساب کاربری برای آن‌ها، مدیریت حسابی را در اختیارشان قرار دهد تا بتوانند به صورت مستقل به اداره تبلیغات خود بپردازند.

با این حساب در هر زمان و البته بسته به اعتبارشان قادر خواهند بود که برای افزایش نفوذ آگهی‌های قبلی، متن تبلیغاتی با شیوه‌های مد نظر خود بر روی شبکه ارسال کنند تا کارایی فعالیت‌های گذشته خود را ارتقا دهند.

البته این اولین تجربه فیس‌بوک در این زمینه نیست و حدود 18 ماه گذشته نیز به صورت آزمایشی چنین کاری را انجام داد و تبلیغات خود را به سمت حمایت از داستان بنا نهاد اما مدت زمان آن بسیار محدود بود؛ با این حساب کمک ارزنده‌ای به کسب تجربه جدید به دارندگان شبکه‌های اجتماعی کرد تا بیش از پیش به جایگاه موبایل پی ببرند.

این نوع تبلیغات بیشتر در راستای اهمیت جایگاه تلفن همراه خواهد بود و با استفاده از این رویه و روند رو به رشد تلفن‌های هوشمند می‌توان به این نتیجه رسید، تبلیغات در آینده نزدیک بیشتر به سمت این ابزار سوق داده خواهد شد.

البته با داشتن چنین رویکردهایی شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سهم خود را در بازار رو به رشد آینده حفظ کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

73  −    =  63