بانکداران اروپا هم نمی توانند طلا را گران کنند

کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که برگزاری نشست امروز پنج شنبه مقام های ارشد بانک مرکزی اروپا تاثیر چندانی بر قیمت جهانی طلا نخواهد داشت.

به گزارش طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس؛ برگزاری نشست امروز بانک مرکزی اروپا در حالی است که به نظر می رسد مقام های ارشد این بانک تصمیمی برای تغییر نرخ بهره بانکی ندارند و نرخ بهره بانکی اروپا در سطح 0.5 درصد ثابت باقی خواهد ماند.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا در نشست قبلی خود نرخ بهره بانکی را برای نخستین بار از جولای 2012 میلادی کاهش داده اند. در حالی که منطقه یورو در رکود اقتصادی به سر می برد و نرخ بیکاری کشورهای عضو یورو نیز به بالاترین حد خود از سال 1999 میلادی رسیده است فشارها بر بانک مرکزی اروپا به شدت افزایش یافته است.
 اگر بانک مرکزی اروپا بخواهد نرخ بهره بانکی را بار دیگر کاهش دهد این مساله به ضرر ارزش یورو خواهد بود و موجب کاهش قیمت جهانی طلا نیز خواهد شد.
سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر اعلام گزارش روز جمعه در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا هستند.
اگر اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد شاید این مساله فدرال رزرو آمریکا را متقاعد کند تا اجرای بخشی از سیاست های انبساطی پولی خود را متوقف نماید.
در غیر این صورت ارزش دلار در بازارهای جهانی ارز کاهش خواهد یافت و این مساله موجب افزایش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  ⁄    =  43