اولویت‌های واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی اعلام شد

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در واگذاری مسکن اولویت‌بندی وجود دارد، گفت: اولویت واگذاری مسکن با خانواده‌های دارای چند معلول است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  همایون هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اولویت‌بندی واگذاری مسکن توسط سازمان بهزیستی به جامعه هدف این سازمان گفت: خانواده‌های دارای چند معلول، معلولان متاهل، معلولان مجرد، معلولان معسر و نیازمندان به ترتیب در اولویت‌ واگذاری مسکن توسط این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واگذاری 200هزار واحد مسکونی به جامعه هدف به توافق رسیدیم، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 80 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل شده است و مابقی آن نیز در مراحل مختلف ساخت است که امیدواریم تا پایان دولت این طرح را به پایان برسانیم.

به گفته وی، پس از احراز شرایط عمومی جامعه هدف برای واگذاری مسکن به ترتیب سن بالا، تاهل و بچه‌دار بودن از اولویت‌های واگذاری مسکن به جامعه هدف است.

به گفته هاشمی، حتی معلولان متاهل نسبت به معلولان مجردی که در کنار خانواده‌هایشان هستند، در اولویت دریافت مسکن قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه قصد داریم به تمام متقاضیان جامعه هدف تحت پوشش سازمان واحدهای مسکونی ارائه کنیم، گفت: پیش‌بینی شده است به همه معلولانی که در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند، مسکن واگذار کنیم.

وی تامین مسکن را جزو تعهدات و برنامه‌های قانونی سازمان بهزیستی ندانست و عنوان کرد: مسکن یک فعالیت در راستای توانمندسازی جامعه هدف است که برای آن ارزش‌گذاری کرده‌ایم و نه دولت و نه مجلس این موضوع را در فرآیندهای قانونی لحاظ نکرده‌اند، اما بدلیل آنکه رئیس‌جمهور خود دغدغه مسکن معلولان را داشتند ما به این امر پرداختیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  −  27  =